رقابت کمدی‌ها با فیلم عاشقانه گیشه

نگاهی به فروش فیلم‌ها در یک هفته ‌گذشته

رقابت کمدی‌ها با فیلم عاشقانه گیشه

فیلم‌های روی پرده در هفت روز گذشته نزدیک به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به گیشه سینما اضافه کردند، این در حالی است که با افزوده شدن یک فیلم کمدی دیگر به سبد اکران، استقبال مخاطبان از سینما نسبت به ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش داشته است و طی همین مدت نیز افزون بر 3هزار و ۲۰۰ نفر به سینما رفته‌اند که البته در مقایسه با هفته‌ گذشته با کاهش جزئی مواجه بوده است.


​​​​​​​اما در میان فیلم‌هایی که این روزها روی پرده سینما در حال اکران هستند کفه سنگین ترازو متعلق به کمدی‌هاست و فیلم‌های «بخارست»، «چپ راست»، «پالتو شتری» و «خط استوا» بخشی از اکران را در دست دارند. در کنار این فیلم‌ها دو انیمیشن «لوپتو» و «پسر دلفینی» در کنار «بام بالا» و «جزیره فضایی» میزبان کودکان و نوجوانان است و گرچه مدت زمان زیادی از نمایش آن‌ها می‌گذرد با این حال هر چهار فیلم فعلاً به اکران خود ادامه خواهند داد و همچنان هم مخاطب دارند. در سینمای اجتماعی نیز «ملاقات خصوصی» به عنوان تنها گزینه در این ژانر فروش خوبی را تجربه می‌کند و با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شده است. 

فیلم صدر فهرست
اما در جدول فروش هفت روز اخیر کدام یک از فیلم‌های در حال نمایش در صدر فهرست قرار گرفتند؛ رتبه نخست به «بخارست» ساخته سیدمسعود اطیابی اختصاص پیدا می‌کند. این فیلم که برخلاف دو اثر قبلی اطیابی روند آرامی را در گیشه آغاز کرد اما حالا با گذشت بیش از سه ماه از اکرانش فروش صعودی به خود گرفته و در هفته گذشته با بیش از ۹۱ هزار و ۷۲۰ مخاطب، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرده و فروش کلی این فیلم به بیش از ۳۹ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است.
اما جایگاه دوم جدول به «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس اختصاص پیدا می‌کند. فیلمی که اگر در شرایط مساعدتری فرصت اکران می‌یافت احتمالاً مانند همتایانش «ابلق» و «علف‌زار» فروشی بالای ۲۰ میلیارد تومان را کسب می‌کرد. اما با وجود کم‌رونقی سینما در ماه‌های گذشته اقبال مخاطبان به این فیلم که از پدیده‌های جشنواره چهلم بود قابل توجه است و در هفته اخیر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته و ۶۸ هزار و ۶۰۰ نفر به تماشای این فیلم نشستند و در مجموع فروشی بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را رقم زده است.  

واکنش به اتفاق‌های اخیر!
«خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی که از تازه‌‌های اکران است با موضوعی متفاوت روی پرده سینما رفته و داستان درباره ماجراهای رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خارج از کشور است که برای حضور در اجلاس سالانه «اِی‌اف‌سی» باید راهی مالزی شوند. این فیلم که بسیاری آن را واکنشی به اتفاق‌های اخیر و سفارش نهادهای حکومتی می‌دانند اعتراض احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده‌ این فیلم را به همراه داشت که با منتشر کردن پروانه ساخت این فیلم که متعلق به سال ۹۸ است این ادعاها را کذب خواند. با این حال این فیلم در گیشه با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده و در هفت روز اخیر یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان را در حالی کسب کرده که بیش از ۳۴ هزار و ۷۵۰ نفر به تماشای این فیلم نشستند.
«چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی که با فروش ۳۹ هزار و ۳۸۰ بلیت در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش را طی هفته گذشته ثبت کرده و در مجموع ۱۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری نیز ۷۹۰ میلیون تومان فروش را با مخاطب ۳۶هزار و ۴۱۷ نفری رقم زده و فروش ۱۸ میلیاردی را ثبت کرده است؛ پس از آن «جزیره فضایی (تورنادو۲)» به کارگردانی سیدجواد ‌هاشمی هم ۱۷ هزار و ۵۸۴ مخاطب داشته و طی هفت روز اخیر ۴۱۲ میلیون تومان فروش را ثبت کرده، فروش کلی فیلم را به ۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان رسانده است. اما هفتمین فیلم این فهرست به «پسر دلفینی» اختصاص دارد که همچنان با استقبال مخاطبان روبه‌روست و در هفته گذشته ۳۶۳ میلیون تومان فروش داشته است و نزدیک به ۱۵ هزار و ۲۲۵ نفر به تماشای آن نشستند و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.
همچنین «پالتو شتری» که از اوایل بهمن ماه اکران خود را آغاز کرده در هفته گذشته ۲۶۰ میلیون تومان فروش داشته و نزدیک به ۹هزار و ۱۵۰ نفر مخاطب آن بوده‌اند و فروش کلی فیلم به یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است. در انتهای فهرست نیز «بام بالا» قرار دارد که طی هفته گذشته در ۲۹۱ سانس بیش از ۹ هزار بلیت فروخته و ۱۹۳ میلیون تومان فروش داشته و رقم کلی فروش آن به ۴ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان رسیده است.
در هفته‌های آینده تصمیم‌های قطعی درباره اکران نوروزی و تعیین نرخ بلیت در سال ۱۴۰۲ گرفته خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام فیلم‌ها در یکی دو هفته آینده به عنوان گزینه‌های نوروزی به چرخه اکران افزوده می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه