نیمی از مدرسه‌های خراسان ‌شمالی نمازخانه ندارد

نیمی از مدرسه‌های خراسان ‌شمالی نمازخانه ندارد


​​​​​​​معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: افزون بر ۲هزار آموزشگاه در استان وجود دارد که نیمی از آن فاقد نمازخانه است.
محمد عقیقی در گفت‌وگو با ایرنا نبود نمازخانه در مدارس استان را یک دغدغه عنوان کرد و افزود: وجود نمازخانه و اقدام‌های فرهنگی در این محیط می‌تواند در موضوع پرورش دانش‌آموزان نقش قابل ‌توجهی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نماز در دوران کودکی به طور مناسب شکل گیرد، دانش‌آموزان رشد خوبی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مدرسه کانون این مسئله است و دانش‌آموز بیشتر وقت خود را در مدرسه می‌گذراند و مدرسه تنها نهاد رسمی است که با والدین ارتباط دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همین راستا بیان کرد: اکنون ۳۵ نمازخانه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تا پایان اسفند سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.
عقیقی تصریح کرد: متأسفانه یک متر فضای اردوگاهی استاندارد نیز در مدارس استان ایجاد نشده، بر همین اساس اردوها به ‌صورت درون مدرسه‌ای و یا خارج از استان هستند که اردوهای خارج از استان خیلی هزینه‌بر است و معمولاً انجام نمی‌شود.
وی افزود: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد و خشونت ضرورت دارد سطح برنامه‌های فرهنگی، اردویی و تفریحی دانش‌آموزان ارتقا یابد.
برگزاری ۱۹ برنامه فرهنگی در هفته تربیتی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هفته تربیتی استان اشاره کرد و گفت: ۱۹ برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد که شامل نواختن زنگ سپاس مربی، برپایی نمایشگاه‌های تربیتی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، پیاده‌روی و گردهمایی مربیان طرح امین است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه