اجرای طرح اضطراری تأمین آب شرب شیروان برای تابستان

اجرای طرح اضطراری تأمین آب شرب شیروان برای تابستان


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: طرح اضطراری تأمین آب شرب شهر شیروان برای گذر از تابستان سال ۱۴۰۲ در حال اجراست.
رضا نعیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب شهر شیروان از ۱۹ حلقه چاه در سطح شهر و همچنین سد بارزو صورت می‌گیرد که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کاهش چشمگیر ذخایر سد مذکور، برنامه اجرای طرح اضطراری آب‌رسانی از چاه‌های گرزو، پیرشهید و شیرکوه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون سه حلقه چاه گرزو و یک حلقه چاه شیرکوه حفر، تجهیز و برق‌رسانی شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: تجهیز سه حلقه چاه پیرشهید و اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال به پیمانکار واگذار شده که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای برق‌رسانی به این چاه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم با اداره برق انجام شده است.
نعیمی خاطرنشان کرد: پیمانکار جدید مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شیرکوه نیز از طریق مناقصه تعیین شده و با ابلاغ قراردادی به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح اضطراری آب‌رسانی به شهر شیروان را تاکنون ۱۳ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: چهار شهر و ۱۳۱ روستا زیر پوشش خدمات امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه