پیشنهاد حمل و نقل رایگان در اول فروردین به زائران

برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری مشهد تشریح شد

پیشنهاد حمل و نقل رایگان در اول فروردین به زائران

علی نجفی، قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در نشست خبری اقدامات استقبال از بهار۱۴۰۲ که در شهرداری مشهد برگزار شد، از پیش‌بینی ۱۱ مکان ویژه عرضه نان در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.


به گزارش قدس خراسان، وی با اشاره به برنامه‌های استقبال از بهار در پنج محور خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز اطلاع‌رسانی و بین‌الملل، تشریح کرد: در حوزه خدمات شهری یکی از مسائل مهم تأمین سرویس‌های بهداشتی است که امسال بیش از 4هزار چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در شهر خواهیم داشت. همچنین راه‌اندازی ۲۲دوش سیار نیز در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد استفاده از حمل و نقل رایگان در روز اول فروردین به شورای شهر  
نجفی بر تأمین پارکینگ مورد نیاز در ایام نوروز  تأکید‌ کرد و گفت: امسال نیز بیش از ۱۵ هزار جای پارک در نظر گرفته شده است. 
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از لایحه استفاده از حمل و نقل رایگان در روز اول فروردین ماه به شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد و افزود: خطوط اتوبوسرانی به سمت حرم مطهر رضوی نیز تقویت خواهند شد. خط آرامستان بهشت رضا(ع) نیز با ۶۰ دستگاه خدمت‌رسانی خواهد کرد.
افزایش ساعت سرویس‌دهی و ارائه خدمات ویژه در قالب اتوبوس‌گل و اتوبوس‌موزه، برنامه‌های دیگری بود که نجفی به آن‌ها اشاره کرد.
به گفته وی جشنواره فروش ویژه در فروشگاه‌های «شهرما» و جشنواره شیرینی عیدانه در هفت فروشگاه شهرداری برگزار خواهد شد.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: ایمنی شهر موضوعی است که امسال به آن توجه شده است. ۴۰۰ نقطه در پارک‌ها بازدید و ۱۴ خطر پرتکرار نیز مشخص و رفع شده است. همچنین در مراکزی که قرار است اسکان زائر داشته باشند، بازدیدهایی توسط آتش‌نشانی انجام شده است.
 
همراهی راهنمایان زائر در بخش سد معبردر ایام نوروز 
 نجفی با اشاره به اینکه گشت‌های سد معبر در قالب ۳۸اکیپ فعالیت خواهند کرد، گفت: پویش محله بهاری نیز امسال اجرا می‌شود که در ۳۲ محله شهری فعالیت‌های زیربنایی انجام شده و امسال نیز در هشت محله حاشیه شهر اجرا می‌شود.
به گفته وی بیش از یک میلیون از طول جدول‌های شهر شست‌وشو شده و تغییر کرده‌اند و ۱۰۰ هزار مبلمان شهری نیز رنگ‌آمیزی شده است. امسال همچنین ۱۸میلیون بوته گل و ۲۲۰ هزار گل لاله در شهر کاشته شده است. 
قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد گفت: همچنین در زمینه المان‌های گل نسبت به سال گذشته از رشد ۲۳درصدی برخوردار بودیم که ۴۰درصد آن در حاشیه شهر قرار خواهد گرفت.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال نیز در خصوص درختکاری اقداماتی از جمله توزیع نهال رایگان، کاشت درخت در محلات مشهد با همکاری مناطق و برگزاری جشن درختکاری در ۱۴اسفند خواهیم داشت، عنوان کرد: تاکنون ۲۱ هزار ثبت درخواست درخت داشته‌ایم و پیش‌بینی کرده‌ایم به هر شهروند ۳ اصله درخت ارائه دهیم.
نجفی افزود: درخت‌ها شامل مثمر و غیر مثمر است و در این طرح ۴۰ هزار درخت مثمر و ۲۰هزار درخت غیر مثمر توزیع خواهیم کرد.

سرویس‌دهی رایگان ۳۰ دستگاه تاکسی در ایام نوروز به زائران
 قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد از سرویس‌دهی رایگان ۳۰ دستگاه تاکسی به زائران  نوروزی خبر داد و گفت: همچنین ساعت کار مراکز معاینه فنی افزایش پیدا می‌کند و در ایام نوروز از ساعت ۵ الی ۱۳ خدمات ارائه می‌کنند.
وی افزود: امسال ۴۵ المان تعاملی خواهیم داشت و ۱۹هزار و ۵۰۰ متر نقاشی دیواری و آذین‌بندی در ۵۰۰نقطه انجام می‌شود. نجفی تصریح کرد: مسئولیت اسکان زائران با شهرداری نیست؛ اما در صورت اضطرار ۳۴هزار و ۷۰۰ نفر- مکان استقرار برای زائران پیش‌بینی شده است. همچنین ایستگاه‌های استقبال از زائر در پنج محور ورودی شهر مشهد راه‌اندازی می‌شوند و ۱۸مکان راهنمای زائر در ایام خاص به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد.
در ایام نوروز امسال ۲۰ مکان برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است
یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد هم در این نشست خبری گفت: در ایام نوروز امسال ۲۰ مکان برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است. همچنین ایستگاه‌های استقبال از بهار، پذیرای حضور زائران در مبادی شهر هستند. وی افزود: آذین‌بندی ۴۵۰ نقطه، ساخت ۴۵ المان تعاملی، مرمت ۶۰ المان از سال‌های گذشته، یک‌هزار اجرای سرود گروهی و اجرای ۱۹ هزار و ۵۰۰متر نقاشی دیواری، تدارکات سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شهر مشهد و ویژه برنامه‌های فرهنگی همچون نوروز با شهدا از دیگر برنامه‌های استقبال از بهار امسال است. 
گفتنی است یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز از پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار زائر نوروزی برای کلانشهر مذهبی مشهد خبر داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه