پرش به جام جهانی به لطف کانگوروها

شکست تکان دهنده بسکتبال ایران مقابل چین

پرش به جام جهانی به لطف کانگوروها

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از پنجره ششم انتخابی جام جهانی به مصاف چین رفت و در پایان ۸۶ بر ۷۴ شکست خورد.  


​​​​​​​با وجود این شکست، ایران به جام جهانی صعود کرد؛ چرا که در دیگر بازی گروه اف، استرالیا و قزاقستان به مصاف هم رفتند که استرالیا ۹۸ بر ۵۳ پیروز شد. به این ترتیب ایران با یک امتیاز بیشتر نسبت به قزاقستان به جام جهانی صعود کرد. ملی پوشان کشورمان دو کوارتر اول را با نتایج 21 بر 20 و 27 بر 25 به پیروزی رسیدند تا با حساب 48 بر 45 به رختکن بروند.در نیمه دوم که به نیمه مربیان مشهور است، عملکرد ملی پوشان به مراتب افت کرد و در کوارتر سوم و چهارم چینی‌ها تیم برتر میدان بودند و توانستند با بازی بهتر 16 بر 10 و 25 بر 16 به پیروزی برسند. در پایان این بازی بهنام یخچالی امتیازآورترین بازیکن شد.
در این گروه تیم‌های چین و استرالیا با سهمیه و ژاپن به دلیل میزبانی سهمیه جام جهانی گرفتند و ایران نیز آخرین سهمیه این گروه را به لطف استرالیا بدست آورد.
در این دیدار سجاد مشایخی، میثم میرزایی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در ترکیب ابتدایی ایران قرار داشتند. تیم ملی در تمام معیارهای ارزشمند مسابقه، ضعیف تر از رقیب خود ظاهر شدند. دقت شوت تیم ملی ایران در این دیدار 33/33 درصد در برابر دقت شوت 7/53 درصدی چین بود و عرصه را به رقیب خود واگذار کرد. آنچه در دو بازی گذشته تیم ملی مقابل ژاپن و چین عیان شد، افتادن فاصله بین سطح بسکتبال ما با بسکتبال آسیاست. امروز در جام جهانی حاضر خواهیم بود اما با این وضعیت قطعاً زنگ تفریح تیم‌های دیگر خواهیم بود. تیم ملی در حال پوست‌اندازی است و باز هم مشاهده می‌کنیم در غیاب مردان کهنه کاری چون حامدحدادی دچار مشکلات کلانی در مباحث فنی و روحی هستیم. سعید ارمغانی نتواسته است در تیم ملی وفاق لازم و هماهنگی کافی را ایجاد کند. مقابل چین با وجود اینکه حریف از پرتاب های سه امتیازی بارها استفاده کرد، اما کادرفنی چاره عاجلی برای این نکته به کار نبست. به نظر فدراسیون بسکتبال برای حضور آبرومند در جام جهانی باید کادرفنی را تغییر یا تقویت کند.
فدراسیون جهانی بسکتبال پس از صعود ایران به جام جهانی نوشت: ایران آخرین بلیت جام جهانی را از مسابقات انتخابی آسیا بدست آورد. 
این چهارمین حضور متوالی ایران در جام جهانی خواهد بود. ایران در جام جهانی گذشته با رتبه بیست و سوم، بالاترین رتبه آسیا را به خود اختصاص داد. بهترین عملکرد ملی‌پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۱۰ ترکیه بود که در بین تمامی تیم‌ها، در رده نوزدهم قرار گرفتند.
ایران در حالی حضور خود در جام جهانی را قطعی کرد که پیش از این ۲۱ تیم دیگر صاحب سهمیه این جام شده بودند.
۲۲ تیمی که تاکنون سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را بدست آورده اند، به این شرح هستند:آفریقا: ساحل عاج، مصر، سودان/ آمریکا:کانادا، آمریکا/آسیا:فیلیپین، ژاپن، نیوزیلند، لبنان، چین، استرالیا، اردن، ایران/اروپا: فنلاند، آلمان، لیتوانی، ایتالیا، اسپانیا، اسلوونی، فرانسه، یونان، لتونی.
جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال شهریورماه به میزبانی مشترک سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می شود. 
قرعه کشی این رقابت‌ها ۹ شهریورماه انجام می‌شود. 
مانیل فیلیپین محل برگزاری قرعه کشی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه