مدیریت مرزها در حال یکپارچه شدن است

استاندار خراسان رضوی:

مدیریت مرزها در حال یکپارچه شدن است

استاندار خراسان رضوی گفت: یکپارچه‌سازی مدیریت مرزی در استان به عنوان یک اصل، پذیرفته شده و هم‌اکنون در مرزها از جمله دوغارون در حال اجراست.


​​​​​​​یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در پاسخ به مشکلات مربوط به مرزهای استان که از سوی دبیرخانه این شورا جمع‌بندی و مطرح شده بود، بیان کرد: در راستای یکپارچه‌سازی مدیریت مرزی در دوغارون، حکم فرماندار تایباد بر این مهم استوار بوده تا بتواند همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط را هماهنگ کند و فرماندار تایباد به عنوان نماینده استاندار در مرز دوغارون مسئول اعمال مدیریت واحد مرزی است.
وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به منطقه مرزی خراسان رضوی مرحله به مرحله در حال رفع شدن است، ادامه داد: عملیات اجرایی طرح جامع دوغارون در دهه فجر آغاز شده است و در این راستا باید اقدام‌هایی در گمرک، مرزبانی و بازارچه مرزی انجام گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همه مباحث مربوط به مرز به صورت ویژه و دقیق در حال بررسی است و حل برخی از مشکلات مرزی در خراسان رضوی نیاز به زمان دارد گرچه بخش دیگری از مشکلات را هم می‌توان در کوتاه‌مدت حل کرد.
نظری افزود: برای رفع دغدغه تشکل‌های بخش خصوصی در مورد تردد کامیون‌ها در مرزهای سرخس، لطف‌آباد و دوغارون لازم است یک هیئت تدبیر متشکل از نمایندگان بخش حاکمیتی و خصوصی شکل گیرد و مسائل هر یک از مرزها را به صورت جداگانه بررسی و درباره آن‌ها تدبیر کند تا مسائل به سرعت در این بخش حل شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ورود و خروج کامیون‌ها در مرزهای خراسان رضوی به روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه رسیده و مشکلات جزئی مرزها و تردد کامیون‌ها در هیئت تدبیر قابل پیگیری و حل شدن است. 
استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد کلی در خراسان رضوی روان‌سازی و تسهیل در امور اقتصادی است و نظارت بر عملیات‌ها در مرز باید حین اجرا انجام گیرد و یک هسته مرکزی در قالب هیئت تدبیر می‌تواند همه بررسی‌های مرزی را انجام دهد اما باید سازوکار آن تعیین شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه