اعزام 136 گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان‌شمالی

اعزام 136 گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان‌شمالی


​​​​​​​مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۱۳۶ گروه جهادی پزشکی از ابتدای امسال تاکنون با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.
مسعود شمشیریان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این تیم‌ها متشکل از متخصص زنان و زایمان، اطفال، قلب و عروق، پزشک عمومی، مغز و اعصاب، پوست و مو، داخلی و دندانپزشکی است.
به گفته وی، ۱۱۱ هزار نفر از مردم این مناطق از خدمات رایگان ویزیت، خدمات پرستاری، مشاوره مامایی، روان‌شناسی و بسته‌های بهداشتی و دارو بهره‌مند شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت ۱۴۵ ایستگاه سلامت در مناطق محروم استان نیز راه‌اندازی شد که در این ارتباط خدمات کنترل فشارخون، تست قند‌خون و آموزش‌های بهداشتی به بیش از 8هزار نفر ارائه شد.
وی به طرح نفس برای جلوگیری از سقط جنین نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون از ۳۶ سقط جلوگیری شده است و تعداد ۷۵ نفر از ماماهای استان برای نجات فرزند سالم آموزش دیده‌اند. در طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی نیز امسال هشت مرکز واکسیناسیون با ۱۱۳ تیم مراقبتی، ۲۱۴ تیم نظارتی و ۵۴۳ تیم حمایتی همکاری کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه