نقش فرودگاه گناباد درشکوفایی شهرستان‌های همجوار

نقش فرودگاه گناباد درشکوفایی شهرستان‌های همجوار


​​​​​​​رئیس فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در جریان بازدید خبرنگاران رسانه‌های محلی شهرهای همجوار گناباد گفت: این فرودگاه در زمینی به وسعت ۳۸۰ هکتار، با طول باند ۲هزار و ۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر ساخته و آماده بهره‌برداری است.
به گزارش ایرنا، مهدی توکلی کندری بیان کرد: با تملک ۲ هزار متری زمین‌های مجاور امکان گسترش آن در مراحل بعدی طرح توسعه فراهم شده است.
وی ادامه داد: تملک زمین‌های مورد نیاز برای ساخت فرودگاه گناباد از آغاز عملیات اجرایی آن (سال ۱۳۷۴) تا سال ۱۳۹۰ به صورت کامل انجام و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ سطوح پروازی این فرودگاه ساخته شد.
رئیس فرودگاه گناباد گفت: فرودگاه این شهرستان توسط هواپیمای فلایت چک در ۲۹ بهمن ماه ارزیابی و مجوز و تأییدیه شرکت فرودگاه‌های کشور را برای بهره‌برداری کسب کرد که در چند روز آینده شاهد بهره‌برداری رسمی از این فرودگاه خواهیم بود.
فرماندار گناباد هم با اشاره به نقش مهم فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ۱۱ شهرستان مناطق جنوبی خراسان رضوی و مناطق شمالی استان خراسان جنوبی گفت: برای استمرار برقراری پروازهای فرودگاه گناباد پس از بهره‌برداری باید با هم‌افزایی بین بخشی، از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان گناباد و شهرستان‌های همجوار استفاده کرد.
رضا نصیری گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و با دید کلان منطقه‌ای می‌توانند اهمیت فرودگاه گناباد در رشد و توسعه شهرستان‌های همجوار را در قالب اخبار و گزارش‌های خود تبیین کنند.
وی افزود: راه‌اندازی فرودگاه گناباد افزون بر آنکه فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاران، استادان دانشگاه و مسافران ایجاد می‌کند، موجب سهولت در افزایش سفر مسئولان کشوری به این منطقه می‌شود که این خود بسترساز توسعه و رونق اقتصادی و کاهش مشکلات ۱۱ شهرستان جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است.
در آستانه بهره‌برداری فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد طی چند روز آینده ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های ملی و محلی شهرستان‌های بجستان، مه‌ولات، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، بردسکن، تربت‌حیدریه، زاوه، رشتخوار، خواف، زیرکوه، قاین، سرایان، فردوس و بشرویه با بازدید از این فرودگاه با قابلیت‌های آن در راستای توسعه و رونق اقتصادی منطقه‌ای آشنا شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه