۲۸ مدرسه و ۱۵۱ کلاس فرسوده‌در زبرخان

۲۸ مدرسه و ۱۵۱ کلاس فرسوده‌در زبرخان

فرماندار زبرخان از فرسوده بودن ۲۸ مدرسه و ۱۵۱کلاس در این شهرستان خبر داد.


محمد عین‌القضات در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اکنون ۱۳هزار دانش‌آموز در قالب ۱۲۶آموزشگاه در ۵۷۵ کلاس مشغول به تحصیل در زبرخان هستند، افزود: در سال جاری حدود ۷۰۰ دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان این شهرستان اضافه شد.
وی ورود این تعداد دانش‌آموز به شهرستان را یکی از عوامل کمبود فضای آموزشی اعلام و اظهار کرد: اکنون به طور میانگین جمعیت هر کلاس درس حدود ۲۳ نفر است.
عین‌القضات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پنج مدرسه شهرستان بسیار فرسوده و بدون ایمنی بود، پیگیری‌های لازم و نامه‌نگاری‌هایی با استان انجام شد تا تدابیر لازم اتخاذ شود. در حال حاضر برای تعدادی از این مدرسه‌ها تخصیص اعتبار صورت گرفته و در حال تعمیر هستند. همچنین جذب اعتبار مورد نیاز برای تخریب و بازسازی بقیه مدرسه‌ها نیز در حال انجام است. دو مدرسه هم سال آینده در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: برای بازسازی و نوسازی ۲۸مدرسه زبرخان نیز قول‌های مساعدی از سوی مسئولان استان داده شده است.

تفاهم برای ساخت پنج مدرسه خیرساز 
رئیس شورای آموزش و پرورش زبرخان بیان کرد: پیش از این برای ساخت پنج مدرسه خیرساز وکیلی در شهرستان تفاهم کرده بودیم که مقرر شد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در ساخت این تعداد مدرسه همراهی لازم را داشته باشد.
وی همچنین در خصوص وضعیت دارالفنون این شهرستان گفت: در دیدار اخیر با مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مقرر شد ساخت این مجموعه ادامه داشته باشد و هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: با توجه به بازنشستگی‌هایی که قرار است اتفاق بیفتد، سال آینده بی‌شک ۱۵۰ نفر کمبود معلم خواهیم داشت که استان باید برای رفع این مشکل تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش زبرخان همچنین از کمبود فضای آموزشی در شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه فضای آموزشی مناسبی در شهرستان نداریم و این از چالش‌های بسیار جدی آموزش و پرورش است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه