فروپاشی خانه غصبی به مویی بند است

فروپاشی خانه غصبی به مویی بند است

مهدی خالدی

این روزها بلا و بدبیاری از زمین و آسمان بر سر صهیونیست‌ها می‌بارد. اگرچه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کهنه‌کار تلاش دارد با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجام حملات ایذایی علیه سوریه و فلسطینیان، حواس‌ها را پرت کرده و اوضاع سرزمین‌های اشغالی را آرام جلوه دهد، اما وجود فاکتورهایی گویای وضعیت آشفته این خانه عنکبوت است.


در این مسیر، روز گذشته اتحادیه آفریقا در تصمیمی مهم، عضویت اسرائیل در این سازمان به عنوان عضو ناظر را تعلیق کرد؛ موضوعی که رسوایی و افتضاح بزرگی برای اشغالگران رقم زد.
در صحنه دیگر و در حوزه داخلی نیز صهیونیست‌ها دچار دودستگی و شکاف عمیقی شده و به جان هم افتاده‌اند. نزاع میان ائتلاف نتانیاهو و طیف افراطی با دیگر جریان‌ها تا جایی پیش رفته که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «اسرائیل مانند بشکه باروت آماده انفجار است» درباره وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد. این در حالی است که پس از 6هفته اعتراض خیابانی علیه رویکرد کابینه نتانیاهو، روز گذشته نیز همزمان با خیز پارلمان رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون جنجالی «اصلاح نظام قضایی» هزاران صهیونیست در «دوشنبه سیاه» به خیابان‌ها ریخته و در تل‌آویو و حیفا برخی خیابان‌ها را بستند.  این روزها تنش میان فلسطینی‌ها و اشغالگران نیز به بالاترین حد خود رسیده است. تا همین چهار پنج سال پیش تنها مقاومت در باریکه غزه بود که چالش امنیتی برای تل‌آویو محسوب می‌شد اما امروز کرانه باختری، قدس اشغالی و در نهایت کل فلسطین اشغالی به جبهه درگیری تبدیل شده و روزی نیست که شاهد عملیات استشهادی علیه اشغالگران نباشیم. وجود این نشانه‌ها بیانگر اوضاع خطرناک صهیونیست‌ها بوده و مؤید آن است که فروپاشی خانه غصبی به مویی بند است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه