ساپینتو از مردم عذرخواهی کرد

«امیدوارم سوء تفاهم تمام شود»

ساپینتو از مردم عذرخواهی کرد

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به خاطر استفاده از عبارات توهین‌آمیز در مصاحبه خود بعد از پایان بازی با پیکان از سوی کمیته انضباطی با محرومیت چهار جلسه‌ای و کسر ۱۰درصد از قراردادش به عنوان جریمه مواجه شد.


​​​​​​​نکته قابل توجه حکم صادر شده علیه ساپینتو این بود که اگر این سرمربی پرتغالی به صورت رسمی عذرخواهی کند، دو جلسه از محرومیت چهار جلسه‌ای‌اش تعلیق خواهد شد.
ساپینتو پس از چند روز از پایان آن بازی، به صورت رسمی توضیحاتی در خصوص اتفاقات دیدار با پیکان و الفاظی که به کار برد ارائه داد و البته از «مردم» عذرخواهی کرد.«باید بگویم من هرگز نخواسته‌ام به کسی بی احترامی کنم حتی بعد از بی احترامی‌هایی که در زمان‌های مختلف به من شد. 
به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، نیت من به درستی به رسانه‌ها و هواداران فوتبال منتقل نشد. در فرهنگ‌های ما تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال در کشور من این غیرممکن است که مربیان حریف به منطقه فنی مربیان دیگر بیایند. هر کس به طرف مقابل برود، فوراً اخراج خواهد شد و مهم نیست دلیل این کار چه باشد. این نمونه‌ای برای تفاوت‌های فرهنگی است و امیدوارم اگر ناخواسته سبب ناراحتی و دلخوری مردم شده‌ام، دیگر این دلخوری وجود نداشته باشد و از مردم عذرخواهی می‌کنم.
نکته این است که هر بار برای ما مشکل به وجود می‌آید. این برای اولین بار هم اتفاق نیفتاده، ما تجربیات زیادی در این مورد داریم و هر بار مربیان رقیب ما شروع به وجود آوردن مشکل کرده‌اند.همه ما انسان هستیم و همه ما احساسات و هیجان داریم. برخی از کلماتی که در برخی از کشورها استفاده می‌شود، با ترجمه آن کلمه در زبان‌های دیگر معنای متفاوتی پیدا می‌کند و این یکی از تفاوت‌های فرهنگی است که قبلاً به آن اشاره کردم. امیدوارم این سوءتفاهم‌ها و این رفتارها برای همه در فوتبال ایران متوقف شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه