مولدسازی با فروش یا واگذاری اموال  تفاوت بسیار دارد 

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

مولدسازی با فروش یا واگذاری اموال  تفاوت بسیار دارد 


عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مولدسازی و ایجاد بازدهی از دارایی‌های راکد دولت، منطقی و درست است و با فروش و یا واگذاری تفاوت بسیار دارد و باید مفاهیم مولدسازی به درستی تبیین شود تا در نهایت به افزایش بهره‌وری در دولت بینجامد.
دکتر وحید ارشدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مسیر مولدسازی باید به جای فروش، بر موضوع بهره‌وری و کارآمدسازی تأکید شود چون فروش و واگذاری املاک بدون سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده، بیشتر به ایجاد شکاف بین نسلی و پرداخت تاوان توسط نسل آینده منجر می‌شود و سرمایه آینده کشور را از میان خواهد برد و بر همین اساس باید مشخص شود، درآمد بدست آمده قرار است در کجا هزینه شود و به عبارتی، این موضوع نیاز به شفافیت دارد.
وی تأکید کرد: اصل مولدسازی اموال دولت خوب است ولی این موضوع نباید در میان نظرات مخالف و یا در اجرای ناصحیح، ذبح شود و برای اجرای بهتر این موضوع باید پیشنهادهای اصلاحی مطرح شود تا کار به درستی در مرحله اجرا قرار گیرد.
این استاد دانشگاه گفت: فروش املاک برای پرداخت هزینه جاری کشور و یا جبران کسری بودجه یک خطای راهبردی است و به همین دلیل مولدسازی نیازمند نظارت و شفافیت توسط نهادهای مردمی و دستگاه‌های نظارتی قضایی است تا از خطا جلوگیری شود به این معنی که در مولدسازی باید کاری شود تا بازدهی نسبت به گذشته افزایش یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه