اهدای 12 هزار کتاب به رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان 

از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

اهدای 12 هزار کتاب به رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان 

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت دهه خجسته فجر 12 هزار نسخه کتاب را به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایندگی خراسان رضوی برای ارسال به رایزنی فرهنگی ایران در كشور افغانستان اهدا کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، رضا رشیدپور؛ رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، موضوعات دینی، اجتماعی، روان‌شناسی، حقوق، مدیریت، تاریخ و جغرافیا را محور موضوعی منابع اهدا شده برشمرد و گفت: این کتاب‌ها بنا به درخواست مرکز متقاضی و اعلام نیاز آن‌ها انتخاب شده‌اند.
وی اهدای كتاب را وظیفه ذاتی و سازمانی كتابخانه سیار رضوی دانست و گفت: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی همواره در موضوع اهدای کتاب از سوی مردم و همچنین ارسال کتاب به صورت اهدایی یا امانت بلندمدت، از سوی نهادها، مؤسسه‌ها و مراکز فرهنگی مورد توجه و مراجعه بوده است.
شایان ذکر است اهدا و امانت کتاب به مراکز علمی و فرهنگی افغانستان در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته، به طوری که در طول چند سال گذشته بیش از 9هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به مراکز علمی و فرهنگی از جمله دانشگاه اشراق افغانستان، مؤسسه فرهنگی تبیان، مؤسسه خیریه سیدالشهدا(ع) افغانستان، ولایت‌های غور و  هرات افغانستان اهدا شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه