آغاز اجرای طرح خادمین مهارتی از کنار بارگاه رضوی

آغاز اجرای طرح خادمین مهارتی از کنار بارگاه رضوی

مدیر کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: تا سال گذشته در استان خراسان رضوی نزدیک به 800آموزشگاه فنی داشتیم که در حال حاضر این تعداد به هزار و 700 آموزشگاه فنی رسیده است.


افشین رحیمی گل خندان با اشاره به اینکه اعطای مجوزها و سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مردمی کردن آموزش‌ها در تمامی قسمت‌ها بوده است، افزود: در یک سال اخیر و از آغاز دولت جدید بیش از 900 مجوز آموزشگاه در استان صادر شده است.
وی در بحث مردمی کردن کارها به اجرای طرح خادمین مهارتی در کشور طی 10 و 11 اسفند ماه که از کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان دیگر کلید خواهد خورد، اشاره کرد و ادامه داد: در این روزها افتتاح رسمی 900 آموزشگاهی که در سال جاری مجوز دریافت کرده‌اند، انجام خواهد شد.
مدیر کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی به ایجاد مرکز بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد در سال آینده اشاره کرد و افزود: نزدیکی بین حوزه‌های فناوری با مهارتی در این مرکز در دستور کار قرار دارد و بچه‌هایی که صاحب طرح و نوآوری هستند، در کنار افرادی قرار می‌گیرند که صاحب پنجه‌های قوی هستند.
رحیمی گل خندان به بهره‌برداری از نخستین مرکز نوآوری طلا و جواهر ایران در مشهد اشاره کرد و افزود: نخستین مرکز (آی‌سی‌تی)  در مرکز فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده و سال آینده هم مرکز نوآوری بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد راه‌اندازی خواهد شد که نخستین مورد در کشور است. 
وی به افتتاح 16 مرکز فنی و حرفه‌ای در بردسکن با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی و اشتغال مستقیم برای 51 نفر در این مراکز اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای مسئولیتی در قبال اشتغال افراد ندارد، بلکه باید بسترساز اشتغال باشد؛ اما در سازمان فنی و حرفه‌ای سالانه 130هزار نفر آموزش می‌بینند که بخشی از این افراد سربازان، زندانیان، دانشجویان و دانش‌آموزان و بخشی هم شاغلانی هستند که آموزش می‌بینند.

خبرنگار: مهدی توحیدی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه