تراز تجاری خراسان رضوی به ۵۵۷ میلیون دلار رسید

تراز تجاری خراسان رضوی به ۵۵۷ میلیون دلار رسید


ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: با توجه به ارقام صادرات و واردات کالا، تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در ۱۰ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ مثبت و معادل ۵۵۷میلیون دلار است.
جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تراز تجاری خراسان رضوی در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری معادل هزار و 762 تن و به ارزش هزار و 90 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش در وزن ۱۹ درصد و در ارزش دلاری ۶ درصد کاهش داشته است. وی افزود: در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ میزان واردات کالا به استان ۲۳۳هزار تن و به ارزش بیش از ۵۳۳میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال پیش از نظر وزن ۳۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۹درصد رشد داشته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ارقام صادرات و واردات کالا تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در ۱۰ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ مثبت و معادل ۵۵۷میلیون دلار است. 
جعفری تصریح کرد: عمده اقلام صادراتی در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰ گرم، پسته‌ها با پوست تازه یا خشک، میله‌های آهنی یا فولادی و کفپوش و عمده کشورهای مقصد صادراتی افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و عراق است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه