بهینه‌سازی 7 هزار و 200 موتورخانه در خراسان رضوی

بهینه‌سازی 7 هزار و 200 موتورخانه در خراسان رضوی

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود 7 هزار و 200 واحد موتورخانه در سطح استان توسط شرکت گاز بهینه‌سازی شده ‌است.


حمیدرضا افشون در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بحث‌های بهینه‌سازی مصرف گاز به دلیل اینکه تجهیزات راندمان بالا، قیمت زیادی دارند و تأمین این تجهیزات برای مشترکان خانگی با این هزینه‌ای که برای گاز پرداخت می‌کنند توجیهی ندارد، اظهار کرد: سال ۹۳ شورای اقتصاد مصوبه‌ای درباره بهینه‌سازی مصرف گاز داشت که مقرر شد بودجه‌ای را برای طرح بهینه‌سازی مصرف گاز اختصاص دهند.
وی ادامه داد: این طرح شامل بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های راندمان بالا، هوشمندسازی موتورخانه‌ها و جایگزینی پکیج به جای موتورخانه‌های فرسوده بود. این مصوبه در سال‌های ۹۶ و ۹۹ ویرایش شد و سال ۹۹ شرکت ملی گاز با شرکت نفت قراردادی بست تا بهینه‌سازی موتورخانه‌ها توسط شرکت گاز انجام شود.
افشون ادامه داد: این طرح در ابتدای امر شامل حال مشترکان خانگی، تجاری و اداری می‌شد. سپس شرکت گاز استان درخواستی به تهران ارسال کرد تا با توجه به اینکه هتل‌های زیادی در مشهد وجود دارد، بهینه‌سازی موتورخانه‌های این هتل‌ها نیز شامل این طرح شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه