حدود ۲هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شد

حدود ۲هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شد

حدود ۲هزار فرصت شغلی با بهره‌برداری از ۶۶۴طرح اشتغال‌زایی همزمان با ششمین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی ایجاد شد.


استاندار خراسان شمالی روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۶ هزار طرح اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی امید کشور که به صورت وبینار در روستای «اتیمز» اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: این میزان فرصت اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی ایجاد شده است. محمدرضا حسین‌نژاد با اشاره به نگاه دولت در حوزه صنایع خرد و مشاغل خانگی گفت: صنایع نقش مهمی در توسعه و بحث اشتغال‌زایی کشور ایفا می‌کنند و از آنجایی که نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارند، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی‌کنند.
وی افزود: دولت نیز سعی دارد با حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در این صنایع موجب پویایی اقتصاد کشور شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: ۸۰ درصد فعالیت کشورهای مختلف مربوط به صنایع خرد است در حالی که این سهم در کشور 4/5 درصد است.
حسین‌نژاد با تأکید بر توانمندسازی کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی، سرپرست خانوار هستند باید تمامی زمینه‌ها برای عرضه محصولات این افراد فراهم شود.
وی افزود: در واقع این افراد توانمند برای تولیدات خود نیاز به مکان‌هایی برای فروش دارند که باید نگاه ویژه‌ای در راستای توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی این افراد داشت.
۵۱۶ طرح با اعتبار 3هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.
بیشتر این پروژه‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری‌هاست و شهرستان شیروان با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار بیشترین افتتاح طرح را دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه