برگزاری کارگاه و کارورزی ۲۰ میلیون تومان!

سودجویی به بهانه دریافت پروانه روان‌شناسی

برگزاری کارگاه و کارورزی ۲۰ میلیون تومان!

به گزارش ایسنا، نزدیک به یک هفته می‌شود که سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها متصل شده و از این پس متقاضیان دریافت پروانه حرفه‌ای روان‌شناسی باید با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir مدارک خود را بارگذاری کنند و پس از احراز صلاحیت، در ۴۰ روز پروانه آن‌ها صادر می‌شود.


کارگاه و کارورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی

در این بین سودجویان با عناوینی مثل «دریافت مستقیم پروانه از سازمان نظام روان‌شناسی» اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کارورزی ۱۰ تا ۲۰میلیون تومانی کرده‌اند.
اطلاعیه‌ تبلیغاتی یکی از افراد برگزارکننده این کارگاه‌ها که استاد دانشگاه است و خود مدیریت یک مرکز روان‌شناسی و مشاوره را بر عهده دارد، درست چند روز پس از اتصال سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها منتشر شد.
در اطلاعیه کارگاه فرد یاد شده که خود را «پروفسور» نامیده و به گفته خود، عضو کمیسیون سازمان نظام روان‌شناسی نیز است، آمده این دوره توانمندسازی برای «دریافت مستقیم پروانه از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره» برگزار می‌شود.
وی همچنین ادعا کرده مدرک صادر شده این دوره مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره است و به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود.
نکته حائز اهمیت آن است فرد یاد شده برای برگزاری دوره ۳۰۰ساعته شامل ۱۵۰ساعت کارگاه (آموزش تئوری) و ۱۵۰ساعت کارورزی (کار عملی)، ۱۰میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کند.
بخش تئوری این دوره ۳۰۰ ساعته شامل کارگاه‌های مصاحبه و ارزیابی، مرور اختلالات روانی بر اساس DSM,TR(۲۰۲۲) و شامل اختلالات اضطرابی، افسردگی، دوقطبی و اختلالات شخصیت، آموزش آزمون‌های پرکاربرد، مشاوره پیش از ازدواج، زوج‌درمانی، آموزش درمان اختلال‌های روانی با رویکرد شناختی‌رفتاری (سی‌بی‌تی) است و بخش عملی شامل شرکت در جلسات کیس ریپورت، اجرای عملی فرایند مصاحبه بالینی، مصاحبه با کیس‌های واقعی، تشکیل پرونده و فرمول‌بندی مراجعان و طراحی درمان، سوپرویژن و پیگیری درمان است.
اما همین فرد دوره ۵۰۰ ساعته دیگری شامل ۲۵۰ساعت آموزش تئوری و ۲۵۰ساعت کار عملی و حضور در مرکز روان‌شناسی و مشاوره نیز برگزار می‌کند که در آن علاوه بر کارگاه‌های دوره ۳۰۰ساعته، کارگاه‌ طرح‌واره درمانی، آموزش مداخله در بحران (مقابله با کیس‌های دشوار مانند خودکشی)، مصاحبه و درمان انگیزشی (برای اعتیاد و کنترل وزن) و اختلالات یادگیری نیز برگزار می‌شود و هزینه آن ۲۰میلیون تومان است.
در همین راستا نیز سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور روز گذشته در اطلاعیه‌ای در خصوص ۱۵۰ساعت دوره توانمندسازی حرفه‌ای و ۱۵۰ساعت کارورزی که در شروط درگاه ملی مجوزها قید شده، اعلام کرد: سازمان در حال تدوین دستورالعمل اجرایی آن است و در روزهای آینده به اطلاع همگان خواهد رسید. عده‌ای بدون مجوز از این سازمان اقدام به آگهی به‌منظور سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده کرده‌اند. به آگاهی می‌رساند سازمان نام افراد دارای مجوز را در سایت درج خواهد کرد. نرخ کارگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس گواهی‌هایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که از این سازمان مجوز دریافت کنند و آگهی تبلیغاتی خود را پیش از اعلام عمومی به تأیید برسانند. بدیهی است کسانی که بدون مجوز اقدام به اعلان عمومی و از نام سازمان سوءاستفاده کنند در اختیار معاونت انتظامی و تخلفات سازمان قرار خواهند گرفت و از برگزاری کارگاه و دوره منع خواهند شد».
با وجود این، تبلیغ یاد شده حتی پس از انتشار اطلاعیه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور همچنان در صفحه مرکز مشاوره یاد شده وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه