فروش بیمه، سخت و بازخرید بیش از وضعیت نرمال است

فروش بیمه، سخت و بازخرید بیش از وضعیت نرمال است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر دستگاه ناظر، وقوع تخلف در بیمه‌های معلم و دی را قبول داشته باشد ما هم هیچ اصراری خلاف آن نداریم و کاملاً با قانون همراه هستیم. مجید بهزادپور که در جمع اصحاب رسانه سخن می‌گفت، افزود: قوانین بیمه بازنگری می‌شود و بیمه مرکزی با بیمه‌گران متخلف برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم باید درباره حضور اعضای بیمه مرکزی در شرکت‌‌ها بحث شود و باید نص صریح قانون را رعایت کنیم. در خصوص اینکه اعضای هیئت مدیره بیمه‌مرکزی نباید در شرکت‌‌ها حضور داشته باشند، قانونی وجود ندارد و بحث‌های رسانه‌ای در این زمینه فاقد مبنای علمی است. در صورت‌های مالی شرکت‌ها، دریافت‌ها و پرداخت‌ها شفافیت وجود دارد و به نظرم این، تعارض منافع نیست. به گفته بهزادپور طی چند ماه گذشته سهم بیمه‌‌های زندگی در صنعت بیمه کاهش یافته، فروش سخت شده و بازخرید بیش از وضعیت نرمال است. وی افزود: در 10ماهه امسال سهم بیمه‌های زندگی از 16 به 14درصد رسیده است و در هفته‌های آینده نشستی به همین منظور برگزار می‌شود. 
او ادامه داد: بیمه مسئولیت یا بیمه شخص ثالث وثیقه در زمان تصادف است. بیمه زندگی می‌تواند به عنوان وثیقه‌ای برای نظام حقوقی جهت گرفتن وام یا موارد دیگر استفاده شود و در گام‌های بعدی بنا بوده وثیقه‌ای برای دریافت تسهیلات بانکی باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه