پس از انقلاب طول شبکه برق‌رسانی در گناباد ۵۶ درصد افزایش یافت

پس از انقلاب طول شبکه برق‌رسانی در گناباد ۵۶ درصد افزایش یافت


رئیس اداره برق گناباد گفت: طول شبکه برق فشار متوسط و ضعیف در مناطق شهری و روستایی این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب ۳۶ و ۵۶ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رستمی پور افزود: طول برق‌رسانی شبکه فشار متوسط در گناباد از ۳۴ کیلومتر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به یک هزار و ۲۲۴ کیلومتر و 
فشار ضعیف از ۱۳ به ۷۳۰ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد مشترکان در مناطق شهری و روستایی گناباد که از نعمت برق برخوردار هستند، از یک هزار و ۸۸۰ مشترک پیش از انقلاب اکنون به ۵۱ هزار و ۹۹۳ مشترک افزایش یافته است.
وی گفت: تعداد روستاهای برقدار این شهرستان از ۱۲روستا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد 8 درصدی با گذشت ۴۴ سال از انقلاب به ۹۶ روستا افزایش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که پیش از انقلاب هیچ‌یک از چاه‌های کشاورزی و مشترکان صنعتی گناباد دارای برق نبودند، هم اکنون ۲۶۶ چاه کشاورزی و ۴۱۶ مشترک در بخش صنعت این شهرستان دارای برق هستند.
رستمی اظهار کرد: تعداد پایه‌های چراغ روشنایی گناباد در این مدت از ۳۵۰ به  بیش از ۲۴ هزار عدد و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع نیروی برق هم از ۱۷ به یک‌هزار و ۳۲۰ مورد افزایش یافت.
وی گفت: در شرایطی که پیش از انقلاب هیچ‌یک از نقاط شهرستان گناباد از اتوماسیون شبکه برق برخوردار نبودند، هم اکنون ۴۴ نقطه از این امکانات بهره‌مند هستند و دو پست فوق‌توزیع برق هم در گناباد فعال است در حالی که پیش از پیروزی انقلاب هیچ پست برقی در این بخش وجود نداشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه