دلیل تأخیر در معرفی داوران فجر چیست؟

دلیل تأخیر در معرفی داوران فجر چیست؟


​​​​​​​مجتبی امینی، دبیر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با مهر، درباره تأخیر در معرفی هیئت داوران این دوره از جشنواره توضیح داد: شبکه‌های رسانه‌ای خارج از کشور از هر فرصتی برای فشار به اهالی فرهنگ و هنر استفاده می‌کنند. با این فشارها تلاش می‌کنند فضا را غبارآلود کنند اما ما تلاش داشتیم بستری فراهم بیاوریم تا اهالی فرهنگ و هنر با آرامش بتوانند در این جشنواره حضور داشته باشند و در آرامش از همه برنامه‌های جشنواره استفاده کنند. قاعده هم این بود که فیلم‌های بخش‌های مختلف براساس همان زمان‌بندی‌ای که مدنظر داشتیم معرفی شدند و داوران هم به همین ترتیب در موعد مقرر معرفی می‌شوند.
امینی در پاسخ به این پرسش که اگر بازیگری از نگاه هیئت داوران شایسته دریافت سیمرغ دانسته شود اما از حضور در اختتامیه امتناع کند، موضع شما چیست؟ گفت: وقتی هنرمندی برای جشنواره ارزش قائل است و به این رویداد اعتنا می‌کند و برای فرهنگ کشورش انرژی می‌گذارد و با آن همراه است، قطعاً هیئت داوری در جمع‌بندی آرای خود این مسئله را جزو امتیازات او لحاظ می‌کند. 
این رویکرد مختص به جشنواره فیلم فجر نیست، در جشنواره‌های معتبر دنیا اگر فردی به جایزه آن جشنواره بی‌احترامی کند، به‌طور کامل از جشنواره خط می‌خورد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه