بزرگ‌ترین بخش آی‌سی‌یو کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین بخش آی‌سی‌یو کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود


​​​​​​​معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به نبود فضای مناسب و ایمن برای پایگاه‌های اورژانس در سطح مشهد و شهرستان‌های تابعه و نبود اجازه برای ورود آمبولانس جدید به کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن، گفت: استاندارد طول عمر یک آمبولانس چهار سال است در حالی که عمر کنونی آمبولانس‌های اورژانس مشهد ۱۰ سال است. این ناوگان نیازمند نوسازی و به‌روزرسانی است.
دکتر شاپور بدیعی اضافه کرد: یکی از مشکلات اورژانس مشهد در خدمت‌رسانی به مردم، طراحی نامناسب بزرگراه‌های مشهد است؛ چرا که مسیری ویژه برای تردد آمبولانس‌ها در نظر گرفته نشده و نیاز است نقشه شهر مشهد در این خصوص بررسی و در آن بازنگری شود.
وی دلیل شلوغی مناطق احمدآباد و عارف برای مراجعه بیماران به پزشک را وجود دو مرکز درمانی در این مناطق دانست و گفت: وجود این دو بیمارستان بزرگ و مجهز سبب شده پزشکان برای دسترسی آسان بیماران خود و ارجاع آنان به این بیمارستان‌ها مطب‌های خود را در این مناطق متمرکز کنند که همین امر سبب بار ترافیکی سنگینی برای این نقاط شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این دانشگاه آمادگی دارد برای رفع این مشکل با استفاده از قسمتی از زمین‌های ارتش که دارای موقعیت مناسبی است، شهرک سلامت را در این منطقه ایجاد کند تا از بار ترافیکی کنونی این محدوده کاسته و دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی برای متقاضیان آسان‌تر شود.
بدیعی با بیان اینکه بهداشت بر درمان مقدم است، گفت: برای خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی و جلوگیری از مراجعه آنان به ترکیه، قطر و دیگر کشورها، دستگاه توموتراپی ویژه درمان بیماران سرطانی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری شده و در حال راه‌اندازی در بیمارستان امید مشهد است.
وی اظهار کرد: همچنین نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور (نورولب‌بای پلین) برای نمایش وضعیت عروق مغز به صورت سه بعدی، به قیمت هزار میلیارد ریال، ابتدای دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره‌برداری رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین بزرگ‌ترین بخش آی‌سی‌یو کشور در سه هفته آینده در طبقه دوم بیمارستان قائم(عج) مشهد راه‌اندازی می‌شود.
بدیعی ادامه داد: انجام ۲۵۶ عمل کاشت حلزون رایگان در مشهد برای کودکان زیر چهار سال از دیگر دستاوردهای حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.
 وی با اشاره به اینکه هزینه هر جلسه دیالیز بیماران ۵۰۰هزار تومان است که ارائه خدمات به این بیماران نیز در مشهد رایگان است، گفت: راه‌اندازی هر تخت دیالیز 5/1میلیارد تومان و رسیدگی به آن سالانه ۵۰۰‌میلیون تومان هزینه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه