کسی تاکنون جرئت مولدسازی را نداشته است

کسی تاکنون جرئت مولدسازی را نداشته است


​​​​​​​رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هیچ چیز در مسیر مولدسازی، محرمانه نیست، گفت: عملکرد صفر مولدسازی در گذشته بیانگر این است که کسی تاکنون در کشور جرئت و جسارت مولدسازی را نداشته است.
محمدرضا پورابراهیمی مولدسازی دارایی‌های دولت را از موضوعات مهم در حوزه افزایش ظرفیت اقتصادی کشور برشمرد و گفت: بر پایه آمار تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از ظرفیت دارایی‌های دولت شناسایی شده که البته بخشی از آن، مورد استفاده و بهره‌برداری است و بخشی از آن بلااستفاده مانده یا از ظرفیت بسیار کم آن استفاده می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری دو هدف در اصلاح ساختار بودجه، یادآور شد: هدف نخست، پوشش کسری بودجه و هدف دوم تبدیل «دارایی‌های فاقد استفاده» یا «با استفاده نامناسب» به دارایی‌های قابل استفاده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه تجربه تاریخی کشور در حوزه مولدسازی و بهره‌گیری از روش‌های مختلف در فضای مطلوبی رقم نخورده است، ادامه داد: این فضا و تجارب، تصمیمات را تحت‌ تأثیر قرار داده است. برای رفع معضل و مشکل اصلی موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت، این پیشنهاد مطرح شد که از ظرفیتی با اختیارات تام استفاده شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه