عشایر نیازمند آب سالم پایدار

عشایر نیازمند آب سالم پایدار


​​​​​​​مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به خدمت‌رسانی دولت به جامعه عشایری گفت: ۲هزار خانوار عشایری معادل ۳۱ درصد از جامعه این قشر تولیدکننده استان از آب پایدار و سالم بهره‌مند هستند.
به گزارش ایرنا، رضا روشن ضمیر اظهار کرد: میزان بهره‌مندی عشایر استان از آب پایدار ۱۶ درصد از میانگین کشوری کمتر است و در تلاش هستیم با اجرای طرح‌های آبرسانی به متوسط کشوری نزدیک‌تر شویم.
وی افزود: نظام و دولت توجه ویژه‌ای به تأمین و ارتقای رفاه عشایر و شاخص‌های توسعه در این بخش دارند و با اقدامات انجام شده در چهار دهه اخیر، شاخص بهره‌مندی این قشر از آب پایدار از 3 درصد به ۳۱ درصد رسیده است.
مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی درباره شاخص بهره‌مندی عشایر خراسان شمالی از راه مناسب نیز گفت: در این شاخص از 4 درصد در پیش از انقلاب به ۳۴ درصد رسیده‌ایم؛ ولی در این شاخص هم از میانگین کشوری عقب هستیم.
روشن ضمیر خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم عشایر استان از تک‌محصولی و اتکا به تولید گوشت قرمز خارج شده و اقتصاد این تولیدکنندگان رونق گیرد. از این رو توسعه تولید صنایع دستی از جمله بافته‌های داری در حال توسعه است به طوری که تولید سالانه فرش به وسیله عشایر استان از ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع به ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع در وضعیت کنونی افزایش یافته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه