آمار بالای سکته مغزی و فشار خون

آمار بالای سکته مغزی و فشار خون


​​​​​​​پزشک متخصص مغز و اعصاب و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آمار بالای بروز سکته‌های مغزی در این استان خبر داد.
امیرعلی قهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علت بروز این امر، وجود برخی از بیماری‌ها همچون فشار خون بالا، چربی خون، رژیم غذایی نامناسب و... است.
متأسفانه بیمارانی در این استان بوده‌اند که حتی در سنین ۲۲تا ۳۰ سال نیز سکته مغزی داشته‌اند. متاسفانه بروز سکته‌های مغزی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بیشتر شده است.
وی ادامه داد: اکنون در حال انجام یک کار تحقیقاتی در ارتباط با چرایی بروز سکته‌های مغزی هستیم که نتایج آن ۵تا ۶ ماه دیگر اعلام خواهد شد.
نسیم سراج، کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از افزایش بسیار زیاد ابتلا به فشار خون بالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر این بیماری حتی در افراد ۳۰ ساله نیز مشاهده می‌شود.
سراج گفت: از سوی دیگر حدود ۵۰ درصد از افرادی که دچار مشکل فشار خون بالا هستند، از بیماری خود اطلاعی ندارند. عواملی همچون چاقی، استرس، مصرف بالای سیگار، نمک و... سبب بروز این بیماری در افراد شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه