برگزاری دو رویداد مهم اقتصادی بین‌المللی از 26بهمن در عشق‌آباد

برگزاری دو رویداد مهم اقتصادی بین‌المللی از 26بهمن در عشق‌آباد

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: از 26بهمن 1401 دو رویداد مهم اقتصادی به میزبانی کشور ترکمنستان و در عشق‌آباد پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، سعید صیفی خاطرنشان کرد: چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از 26 تا 28بهمن در عشق‌آباد برگزار می‌شود.
صیفی با بیان اینکه ریشه‌های تاریخی و فرهنگی و مسلمان بودن بیشتر جمعیت این کشور را می‌توان یکی از دلایل اهمیت این کشور در سیاست خارجی کشورمان برشمرد، اظهار کرد: ایران در بین کشورهای حوزه اوراسیا پس از روسیه بیشترین حجم مبادلات تجاری را با ترکمنستان دارد. خط راه‌آهن تجن- مشهد- سرخس، لوله گاز ۱۳۹ میلیون دلاری کورپیه-کردکوی در غرب ترکمنستان و سد دوستی ۱۶۷ میلیون دلاری در جنوب این کشور در یک همکاری اقتصادی ساخته شد.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: در سال‌های گذشته نیز ده‌ها پروژه صنعتی در ترکمنستان ساخته شده و یا با کمک جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است. در حوزه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی ایران و ترکمنستان، با وجود مشکلات سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، شاهد ۸۴ درصد رشد در حجم مبادلات تجاری بودیم.
شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان از  26 تا 28بهمن ماه جاری با حضور جمع زیادی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین تعدادی از وزیران و مدیران ارشد حوزه‌های مختلف کشور همزمان با هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد‌شد که فرصت خوبی برای معرفی تولیدات باکیفیت داخلی است.
علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به زمان اندک باقی مانده، برای نام‌نویسی و حضور در این نمایشگاه از طریق شماره‌های 05135018000، 05135017560 و 0513505 اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه