هزینه تولید نان با قیمت‌های مصوب همخوانی ندارد

هزینه تولید نان با قیمت‌های مصوب همخوانی ندارد

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: هزینه تولید نان توسط نانوایان بسیار افزایش یافته و قیمت‌های مصوب نان با هزینه‌های تمام شده آن همخوانی ندارد.


احمدرضا کشتگر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آخرین قیمت مصوب نان در مشهد مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده و قیمت‌ها تاکنون تغییری نداشته است. قیمت خمیرمایه، اجاره مکان و برخی هزینه‌های جانبی دیگر افزایش یافته و این موضوع، قیمت تمام شده تولید نان را بالا برده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۳ نانوایی آزادپز دراین شهر مشغول به فعالیت هستند، گفت: قیمت نان‌های تولید شده در این‌گونه نانوایی‌ها براساس هزینه تمام شده برای تولید آن‌هاست.
کشتگر در پاسخ به سؤالی در خصوص تعیین قیمت برای نان‌های کنجدی گفت: قیمت مصوب برای اضافه شدن کنجد به نان مشخص شده؛ اما از زمان تصویب این نرخ، قیمت کنجد افزایش یافته است. از این رو به نانوایان گفته شده نرخ کنجد مصرفی برای نان را در صورت درخواست مشتری و به صورت وزنی محاسبه کرده و به مشتریان عرضه کنند.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: ۲هزار و ۲۲۵ نانوایی زیر پوشش این اتحادیه پروانه کسب دارند که در یک هفته اخیر ۲۷واحد نانوایی غیر مجاز در این شهر پلمب شدند. نظارت‌ها برای بهبود کیفیت نان و جلوگیری از تخلفات این حوزه ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه