بخاری‌سازان ملزم به رعایت استاندارد هستند

بخاری‌سازان ملزم به رعایت استاندارد هستند

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بخاری‌سازان و تولیدکنندگان وسایل گرمایشی با هدف رعایت شاخصه‌های استاندارد در بهینه‌سازی مصرف سوخت و رده‌بندی مصرف انرژی باید از فناوری‌های جدید در تولید محصولات خود استفاده کنند.


سیدمحمد سجادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وسایل گرمایشی برچسب انرژی دارند و تولید رده‌های ضعیف‌تر از B توسط سازمان استاندارد ممنوع اعلام شده اما صنایع استان خراسان رضوی در این حوزه الزامات یاد شده را رعایت نکرده‌اند.
وی بیان کرد: صنایع استان خراسان رضوی به دفعات با اداره کل مکاتبه کرده‌اند که اگر بخواهیم رعایت این رده از انرژی را در محصولات خود محقق کنیم، مشکلات ایمنی ایجاد می‌شود و گاز منوکسید کربن از محصول نهایی به فضای منازل نشت خواهد کرد و اکنون با این چالش مواجه هستیم.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: سازمان استاندارد این دلیل را نپذیرفته است، اینکه تولید بخاری با راندمان بالا با فناوری‌های کنونی امکان‌پذیر نیست به طور اصولی بدیهی است و باید تولیدکنندگان از فناوری‌های جدید برای تولید محصول بهینه‌سازی شده در مصرف انرژی بهره ببرند.
وی به سرمای کم‌سابقه هفته گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ضرورت مصرف بهینه انرژی در محصولات گازسوز این روزها بیشتر مطرح است، اما اگر در سال‌های پیش به بهینه‌سازی مصرف سوخت در وسایل گرمایشی بها داده شده بود، اکنون با بسیاری از مشکلات در حوزه انرژی مواجه نبودیم.
سجادی مطالبه عمومی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت از صنایع استان را خواستار شد و افزود: این سازمان به بازرسی از صنایع گرمایشی برای رعایت شاخصه‌های راندمان انرژی ادامه می‌دهد و از پیگیری رعایت این الزامات کوتاه نخواهد آمد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه