تخصیص اعتبارات آزادراه مشهد - چناران با قید فوریت

تصمیم‌گیری برای ۳۰ طرح نیمه‌تمام خراسان رضوی در سفر نایب رئیس مجلس به استان

تخصیص اعتبارات آزادراه مشهد - چناران با قید فوریت

در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی ۳۰ راهکار برای طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان مصوب شد.


​​​​​​​به گزارش قدس خراسان، علی نیکزاد در حاشیه نشست جمع‌بندی سفر خود به حوزه انتخابیه چناران و طرقبه شاندیز به تشریح این مصوبات پرداخت.
وی گفت: پیرو تکمیل بیمارستان ۶۴تخت‌خوابی گلبهار که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، مقرر شد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای تکمیل این بیمارستان حداکثر تا پایان سال ۲۵۰ میلیارد ریال و سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص دهند و هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی نیز پس از رسیدن ساخت بیمارستان گلبهار به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تجهیز بیمارستان را آغاز خواهد کرد. 
همچنین پیرو مساعدت وزیر بهداشت، تجهیزات مورد نیاز به فضاهای بیمارستانی چناران، طرقبه شاندیز و گلمکان حداکثر تا یک هفته تحویل خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور تجهیز چاه، برق‌رسانی و ساخت مخزن گلمکان که اجرای آن از محل اعتبارات استان (با برآورد اولیه ۱۲۰ میلیارد ریالی) آغاز شده مقرر شد ۵۰ درصد هزینه از محل اعتبارات «تنش» توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد از محل اعتبارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تأمین شود و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام برسد و تملک زمین و رفع معارضان توسط فرمانداری حل و فصل خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری گلبهار از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند مقرر شد شرکت آب و فاضلاب در قبال تحویل آب شرب (به قیمت کارشناسی) به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، پساب تصفیه‌خانه فاضلاب گلبهار را تحویل شهرداری دهد.
وی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی اظهار کرد: پیرو دستور وزیر نفت، گازرسانی به روستای «بقمج» باید حداکثر تا یک ماه آینده آغاز و حداکثر تا شهریور سال ۱۴۰۲ توسط شرکت گاز طراحی و اجرا شود. مقرر شد ساماندهی و ایمن‌سازی تقاطع‌های روستایی با بزرگراه چناران (پنج تقاطع) و روشنایی توسط سازمان راهداری اجرا شود، همچنین تأمین روشنایی روستای «سیدآباد» توسط سازمان راهداری و تأمین شبکه برق توسط فرمانداری چناران پیگیری و اجرا می‌شود.
نیکزاد در خصوص تکمیل آزادراه مشهد به چناران گفت: در این خصوص لازم است با اولویت قطعه دوم، آستان قدس رضوی و دولت با هم مشارکت کنند، اما تملک اراضی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال بر عهده دولت خواهد بود. همچنین برای دریافت تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نشستی با حضور مدیران بانک تجارت و بانک مسکن برگزار می‌شود تا هر کدام در پرداخت این تسهیلات مشارکت کنند.
وی تأکید کرد: با پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری در خصوص آزادراه مشهد به چناران باید با قید فوریت پرداخت شود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز متعهد شود به هر میزانی که مورد نیاز است قیر در اختیار این طرح قرار دهد، آسفالت 7کیلومتر از این محور نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد وزیر راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی تخصیص ۸۰ هکتار زمین متعلق به وزارت راه و ۱۲۰ هکتار زمین متعلق به آستان قدس رضوی برای استفاده در طرح مترو مشهد - گلبهار را حداکثر تا یک ماه بررسی و تعیین تکلیف کنند. همچنین باید مجوز اوراق مشارکت طرح ساخت قطار برقی مشهد - گلبهار (به میزان 2هزار و 500 میلیارد ریال) توسط شرکت عمران شهرهای جدید و نماینده حوزه انتخابیه گلبهار پیگیری شود. 
ضرورت مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تعریض و روکش آسفالت بولوار شهدای چناران، (محور ارتباطی چند روستا و مسیر دسترسی به گلزار شهدا و زندان)، واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد راهدارخانه مرکزی طرقبه شاندیز، ضرورت اتمام ساخت پل امام رضا(ع) در ورودی گلبهار حداکثر تا خرداد ماه ۱۴۰۲ و مرحله نخست راه‌اندازی آرامستان گلبهار حداکثر تا شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط شرکت عمران شهرهای جدید از دیگر مصوبات این نشست بود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه