پروازهای هفتگی بجنورد به تهران کاهش یافت

پروازهای هفتگی بجنورد به تهران کاهش یافت


​​​​​​​مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شمار پروازهای مرکز خراسان شمالی در مسیر بجنورد به تهران از چهار برنامه پروازی به یک پرواز در هفته کاهش یافت.
محمدابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شرکت ایران ایر در هفته چهار برنامه پروازی در این مسیر داشت اما به علت کمبود ناوگان هوایی سه برنامه پروازی خود را از جدول حذف کرد و اینک تنها یک پرواز در روز جمعه دارد.
وی افزود: شرکت ماهان نیز یک برنامه پروازی در روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد دارد.
استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برقراری پروازها تلاش زیادی کرده‌اند و شرکت ایران ایر نیز در این زمینه قول‌هایی داده است. امیدوار هستیم تا ماه آینده شرکت ایران ایر چهار برنامه پروازی در این فرودگاه برقرار کند و تلاش می‌شود تا پایان امسال تعداد پروازها به هفت مورد در هفته افزایش یابد.
مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۲۵۲ سورتی پرواز در مسیر تهران - بجنورد در ۹ ماه سال جاری در این فرودگاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد: کمبود ناوگان هوایی شرکت‌های هواپیمایی، تعمیرات فنی، نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان‌ها و شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، برقراری دو برنامه پروازی در فرودگاه بجنورد در حالی است که حتی در این فرودگاه تا ۱۲ برنامه پروازی نیز توسط سه شرکت ایران ایر، ماهان و آسمان وجود داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه