۱۳۶ کودک سرطانی زیر پوشش خیریه

۱۳۶ کودک سرطانی زیر پوشش خیریه

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌ شمالی گفت: اکنون ۱۳۶ پرونده برای کودکان سرطانی در این انجمن ثبت شده که از این تعداد ۱۲۴ نفر در حال شیمی ‌درمانی و پرتو درمانی هستند.


سید حمید حریری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بیشتر این کودکان مبتلا به سرطان خون، تومورهای مغزی و سارکوم هستند. طول درمان کودکان سرطانی که شیمی درمانی می‌شوند، دو الی سه سال است و در سال جاری پنج کودک سرطانی پس از درمان، بهبودی کامل یافتند. چند بیمار نیز با کمک خیران، پیوند مغز استخوان شده و تا حدودی بهبود پیدا کردند.
حریری با اشاره به نبود پزشک متخصص آنکولوژی کودک در خراسان شمالی گفت: بسیاری از خانواده‌های کودکان سرطانی در استان برای ادامه درمان به مشهد و یا تهران مراجعه می‌کنند و علاوه بر هزینه‌های درمانی، سختی‌های رفت و آمد به دیگر استان‌ها نیز بر آن‌ها تحمیل می‌شود.
وی افزود: داشتن بیمار سرطانی در خانواده موجب می‌شود اعضای آن خانواده از نظر روحی دچار مشکل و حتی افسردگی شوند که این امر سبب کاهش امید به زندگی می‌شود.
حریری با دعوت از خیران برای کمک به بیماران سرطانی، خاطرنشان کرد: گرچه بیشتر کودکان مبتلا به سرطان پس از شیمی درمان بهبودی خود را بازمی‌یابند؛ اما پس از بهبودی نیز همواره توسط پزشک معالج ویزیت می‌شوند و دارو مصرف می‌کنند که همواره باید یاریگر آن‌ها باشیم.
اینک 3 هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی عضو انجمن خیریه عطوفت در خراسان شمالی هستند که افزایش این بیماری نگران‌کننده است.
خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد. آمار برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان دستگاه گوارش در این استان از میانگین کشوری بیشتر است و روند افزایشی دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه