تلاش برای برگزاری کنکور الکترونیک به صورت آزمایشی در بهمن

رئیس سازمان سنجش خبر داد

تلاش برای برگزاری کنکور الکترونیک به صورت آزمایشی در بهمن

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در برنامه «صف اول» شبکه خبر درباره الکترونیکی شدن کنکور گفت: ما در این مسیر گام برداشته‌ایم و این احتمال وجود دارد که کنکور الکترونیکی را چند بار به صورت آزمایشی برگزار کنیم. مادامی که کنکور به صورت کاغذی باشد، دو بار در سال برگزار می‌شود.


عبدالرسول پورعباس ادامه داد: سه مرحله برای برگزاری کنکور الکترونیک درنظر گرفته شده و بانک سؤالات و یک نرم‌افزار برای این موضوع ایجاد شده است. بستری برای برگزاری امتحان به صورت کامپیوتر پایه، موبایل پایه و صفحه‌هوشمند پایه درنظر گرفته می‌شود و داوطلبان با حضور در محل‌های تعیین‌شده آزمون می‌دهند و نتیجه بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.

می خواهیم نقش کنکور را کمرنگ کنیم
معاون وزیر علوم با اشاره به تأثیر ۴۰درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در نتیجه نهایی کنکور، گفت: ۶۰درصد باقیمانده مربوط به آزمون سراسری است. درنظر داریم نقش کنکور را در ورود به دانشگاه کمرنگ کنیم و به همین دلیل میزان تأثیر سوابق تحصیلی را به صورت سالانه افزایش خواهیم داد به نحوی که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در سال آینده به مرز ۵۰ درصد می‌رسد و تا سقف ۶۰درصد در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه امکان حذف کنکور وجود ندارد، گفت: کنکور باید برای تصاحب صندلی برخی از رشته‌ها یا کد رشته ‌محل‌های پرطرفدار برگزار شود. در حال حاضر ۸۵درصد پذیرش دانشگاه‌ها در رشته‌های بدون آزمون و فقط براساس سوابق تحصیلی است.

ما پاسدار صیانت از کنکور هستیم
معاون وزیر علوم با بیان اینکه دفترچه و پاسخ‌نامه‌ها شخصی‌سازی شده است، اظهار کرد: ما پاسدار صیانت از کنکور هستیم و با حمایت دستگاه‌های مختلف کنکور را با امنیت برگزار می‌کنیم. تا ساعت ۸ صبح روز برگزاری آزمون، هیچ‌کسی به سؤالات دسترسی ندارد و سؤالات در قرنطینه طراحی و نگهداری می‌شود.
وی با بیان اینکه رئیسان دانشگاه‌های معین به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم در زمان برگزاری کنکور انتخاب شده‌اند، گفت: شورای تأمین استان‌ها تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور از وظایف مشخصی برخوردارند. تمام عوامل اجرایی، شناسنامه‌دار شده‌اند و سطح امنیت ارتقا یافته است. شب پیش از برگزاری کنکور۱۴۰۱، ۱۳شبکه را شناسایی کردیم. 
 پورعباس درباره تعداد دستگاه‌های سیگنال‌یاب گفت: تعداد این دستگاه‌ها از ۸۰ مورد به ۱۸۰ مورد رسیده و به راحتی قابلیت کشف دستگاه‌ها را دارد. متخلفان با دستگاه‌های فوق‌جاسوسی در جلسه کنکور حاضر می‌شوند و اگر این دستگاه‌ها حتی به صورت خاموش از یک داوطلب گرفته شود تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در آزمون را به همراه دارد. 
وی افزود: دستگاه‌های امنیتی کشور در صورت شناسایی متخلفان و ابلاغ حکم از سوی قاضی کشیک در زمان برگزاری کنکور، متخلفان را بازداشت می‌کنند.

مردم قطع اینترنت را به صورت نقطه‌ای می‌پذیرند
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور گفت: اینترنت، آخرین حلقه امنیت کنکور است. اینترنت با بسیاری از مسائل روزمره مردم مثل امور درمانی گره‌خورده است و قابل حذف نیست. ما درنظر داریم امکان ارسال فایل و عکس در پیام‌رسان‌ها وجود نداشته باشد. اینترنت همراه به صورت نقطه‌ای در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود. من بر این باورم، مردم قطع اینترنت به صورت نقطه‌ای در زمان برگزاری کنکور را می‌پذیرند چراکه کنکور در سرنوشت فرزندشان تأثیر دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه