قطع برق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی

قطع برق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: به دلیل کمبود گاز، نیروگاه‌ها نمی‌توانند برق مورد نیاز استان را تولید کنند بنابراین در حال حاضر برق صنایع محدود شده است.


به گزارش قدس خراسان، امیرمهدی مرادی با اعلام خبر قطع برق صنایع در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تا سه هفته آینده اظهار کرد: به دلیل کمبود گاز نیروگاه‌ها نمی‌توانند برق مورد نیاز استان را تولید کنند بنابراین در حال حاضر علاوه بر قطع گاز بخش صنعت، برق آن‌ها نیز محدود شده است. در حال حاضر گاز صنایع فولادی و سیمانی قطع و صنایع کاشی و سرامیک نیز تنها کوره‌شان زنده است.
وی افزود: بر اساس مکاتبه‌ شرکت توزیع برق مشهد مقرر شده صنایع یک مگاوات به بالا باید ظرف سه هفته آینده میزان مصرفشان را ۳۰درصد کاهش دهند. 
وی با اشاره به ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار بیان کرد: قانون می‌گوید در شرایط اضطراری صنایع در اولویت قطع برق نیستند ولی اگر شرایط خیلی ضروری باشد طبق ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار دولت می‌تواند برق صنایع را قطع کند مبنی بر اینکه نحوه جبران خسارت صنایع نیز مشخص باشد. چیزی که واضح است اینکه مدیریت مصرف ابلاغ شده اما بخش دوم و نحوه جبران خسارت صنایع مشخص نشده است.
مرادی افزود: از سویی دیگر در شرایط ضروری که وضعیت خیلی سخت باشد، شورای تأمین استان نیز می‌تواند این کار را انجام دهد، بدون اینکه نحوه جبران خسارت مشخص باشد که البته باید در این زمان نماینده اتاق بازرگانی در جلسه حضور داشته باشد. با وجود این شورای تأمین استان نیز تشکیل جلسه نداده است.
مرادی افزود: در تابستان واحدها حداقل می‌توانند از دیزل ژنراتور استفاده کنند اما در زمستان که کمبود گاز و گازوئیل وجود دارد و در دو منبع انرژی همزمان با مشکل مواجه هستیم واحدها چه باید بکنند؟ با تعطیلی واحدها و عدم تولید، هزینه‌های سربار برای واحدها ایجاد می‌شود زیرا واحدها باید حقوق کارکنان، مالیات و... را بپردازند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه