امدادرسانی پلیس به مسافران چهار قطار گرفتار در سرما

امدادرسانی پلیس به مسافران چهار قطار گرفتار در سرما

نیروهای انتظامی به مسافران چهار قطار مسافربری در مسیر فریمان - مشهد امدادرسانی کردند.


معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی برودت هوای منفی 19‌درجه در مشهد و منفی 28 درجه در شهرستان فریمان، پنجشنبه شب گذشته با اعلام یخ‌زدگی کمپرسور قطار‌ها در مسیر رفت و برگشت، حرکت چهار قطار مسافربری در فواصل مختلف مختل شد.
به گزارش صدا و سیما، سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با گزارش موضوع به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ دستورهای ویژه از سوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی صادر شد و هماهنگی‌های لازم با آماده‌باش فرماندهی انتظامی شهرستان‌های فریمان، کاشمر و تربت‌حیدریه به عمل آمد.
وی گفت: در این عملیات ضربتی با هماهنگی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بلافاصله محموله پتو برای مسافران که گرفتار برودت هوا شده بودند ارسال و با همت شرکت اتوبوسرانی مشهد ۴۰ دستگاه اتوبوس به منظور انتقال مسافران به مشهد و حرم مطهر رضوی اعزام شدند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: در این عملیات، تیم‌های پلیس راه‌آهن خراسان رضوی با هدایت سرهنگ منتظر هماهنگی مناسبی برای بهره‌گیری از توان موجود به عمل آوردند.

بازگشت مسافران قطار به مشهد
همچنین مدیر کل راه‌آهن خراسان در تشریح واقعه‌ای مشابه به ایرنا گفت: مسافران قطار مشهد- تهران که از ساعات نخست بامداد روز جمعه به دلیل سرمای شدید در ایستگاه تربت‌حیدریه متوقف شده بود، با اتوبوس به مشهد بازگردانده شدند. مصطفی نصیری افزود: برودت هوا در منطقه باغچه و حوالی ایستگاه تربت‌حیدریه در 20 کیلومتری مشهد، منفی ۲۸ درجه سانتیگراد بود که این وضعیت بر سامانه ترمز قطار اثر گذاشته است. وی شمار مسافران این قطار را حدود ۳۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: در مواجهه با این شرایط، مسافران به نمازخانه گرم ایستگاه راه‌آهن هدایت شدند و سپس با اعزام اتوبوس به مرور به مشهد بازگردانده شدند. مدیر کل راه‌آهن خراسان ادامه داد: با توجه به برودت شدید هوا در منطقه باغچه و نیشابور، دیگر قطارهای مسافری این مسیر نیز در ایستگاه‌هایی که دمای هوای معتدل‌تری داشتند، ساعتی متوقف شدند تا سامانه ترمز آن‌ها به علت سرمای شدید باغچه از کار نیفتد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه