مصرف گاز در تایباد وارد مرحله بحران شده است

فرماندار با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی

مصرف گاز در تایباد وارد مرحله بحران شده است

فرماندار تایباد گفت: کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، تایباد را وارد مرحله بحران کرده است.


​​​​​​​به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی دونده در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: در یک روز یک میلیون و ۵۶۰ هزار مترمکعب گاز در شهرستان تایباد مصرف شده که بحران و احتمال قطعی را نشان می‌دهد و به همین دلیل گاز مرغداری‌ها و پمپ‌های سی‌ان‌جی قطع شده است.
وی گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف گاز، همه اصناف به غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه‌فروشی‌ها و اغذیه‌‌فروشی‌ها تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود. نیرو‌های انتظامی بر تعطیلی اصناف نظارت خواهند کرد و در صورت تخلف از قطعی گاز، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
فرماندار تایباد افزود: خوابگاه‌های مدرسه‌ها و سالن‌های ورزشی هم در صورت قطع احتمالی گاز آماده اسکان موقت هستند و در روستا‌ها نیز از امکانات دهیاری‌ها استفاده خواهد شد.
فرماندار تایباد گفت: شهرک صنعتی، شن‌شویی‌ها و کوره‌های آجرپزی هم در صورت نیاز تعطیل خواهند شد و با هدف حفظ ذخایر آبی، برق ۳۵ حلقه چاه شهرستان قطع می‌شود. 
ذکر این نکته لازم است که برخی از مناطق شهری و روستایی استان که در انتهای خطوط انتقال  گاز قرار دارند به دلایلی چون سرمای هوا و یا مصرف بیش از حد متعارف در مسیر خطوط دچار افت فشاریا قطعی گاز می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه