عطر خوش حریم رضوی

عطر خوش حریم رضوی

ملک محمد علیزاده/ نماینده روزنامه در استان خراسان شمالی


۳۵ سال پیش در صبحگاه ۲۸ آذر سال ۱۳۶۶ مردم استان خراسان بزرگ به ویژه مشهد مقدس شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی به ویژه رضوی بودند. در این صبحگاه پاییزی نخستین نسخه روزنامه قدس از آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) با رویکرد ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب و فرهنگ رضوی منتشــر و در کیوســک مطبوعات در معــرض دید مردم مؤمن و انقلابی مشهد مقدس قرار گرفت و با استقبال گرم مردم مواجه شــد؛ گویا خألیی که مدتها در جامعه در حوزه فرهنگ رضوی احســاس میشد با انتشار نخستین نسخه روزنامه قدس پر شده است.
مخاطبان و مردم استان حقیقتا احساس میکردند هر روز صبح با توزیع روزنامه عطر خوش حریم رضوی به مشام آنان میرسد کما اینکه هم اکنون با گذشت ۳۵ سال این احساس در سراسر کشور وجود دارد. اینجانب نیز از آنجایی که از سال ۶۵ به عنوان مسئول ستاد نماز بجنورد فعالیت میکردم و در دفتر امام جمعه آیتهللا مهماننواز(ره) حضور داشتم و بیشتر در حوزه فرهنگی فعالیت میکردم در یکی از روزهای پاییز ســال ۶۷ شــاهد حضور حجتا الاسلام روحانی نژاد، مســئول وقت امور شهرستان های روزنامه در دفتر امام جمعه بودم که به نمایندگی از حاج آقا فیاضی، مدیر مسئول وقت روزنامه برای مشــورت با آیت الله مهماننــواز برای معرفی فــردی به عنوان خبرنگار و نماینده روزنامه در بجنورد تشریف آورده بود که در همان جلسه امام جمعه بجنورد حقیر را معرفی کرد و از همان زمان یعنی حدود ۳۴ سال است این افتخار معنوی شامل حال اینجانب بوده و به عنوان خادم فرهنگی مشغول انجام وظیفه در روزنامه هستم.
خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که این توفیق را نصیب بنده حقیر کرد و ایــن توفیــق را همــواره بزرگتریــن افتخار معنــوی خــود و خانواده دانســته و آن را ذخیــرهای برای آخرت میدانــم و همواره در این ســال ها از برکات معنوی این آســتان مقدس در ابعاد مختلف زندگی و خانواده بهرهمند بوده و هستم و یقین دارم این روزنامه و مؤسسه جایی مقدس است. امروز روزنامه قدس در واقع پرچم رسانه ای آستان مقدس رضوی اســت که توســعه و ترویــج فرهنــگ دینــی و اســلامی و بصیرت افزایی و آگاه یبخشی نکته متمایز این روزنامه با سایر نشریات و رسانه هاست. همه میدانیم مطبوعات مسئولیت فرهنگسازی در جامعه را دارند و همانند شمشیر دولبی هستند که هم میتوانند فرهنگ اصیل اسلامی، انقلابــی، پایداری، مقاومــت و ارزشهــای متعالی را در جامعــه نهادینه کنند و از سوی دیگر میتوانند فرهنگ مبتذل غربی، وابستگی، حقارت، ناامیدی و ضــد ارزشهــای اســلامی را ترویــج کننــد. به لطــف و عنایت پروردگار و توجهات حضرت علی بن موســی الرضا(ع) روزنامه قدس در طول این سالها همواره در راستای توســعه فرهنگ ارزشمند اسلامی، انقلابی و رضوی گام برداشته و خود را به عنوان پلی محکم و مستحکم و قابل اطمینان بین مردم و مسئوالن مطرح و همواره تزریق امید، نشاط و بالندگی را به جامعه به عنوان یک رویکرد اساسی و ارزشمند برای خود در اولویت قرار داده و همچنین حمایت از نظام و والیت و اصول بنیادین جمهوری اسـلامی را به عنــوان راهبــرد اساســی و تکلیفی در ســرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه