استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسید

استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسید


​​​​​​​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 
در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در اداره‌ها ۱۱درصد، صنوف ۱۲درصد و مدرسه‌ها ۲۰درصد است که برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا نیاز است ماسک زدن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 مجید شایسته روز گذشته در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سرعت سرایت سویه جدید کرونا بالا و در حد سرعت انتقال ویروس سرخک است، بنابراین مردم واکسیناسیون را برای پیشگیری از ابتلای شدید بیماری جدی بگیرند.
وی گفت: وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان و کشور برای نوبت اول و دوم افراد تقریباً مشابه است اما در نوبت سوم از میانگین کشوری اندکی پایین‌تر است.
به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با توجه به اینکه مدرسه‌ها، مهدهای کودک و دانشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول فعالیت هستند، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و میزان رعایت تهویه هوا و باز کردن پنجره‌ها در مدرسه‌ها به دلیل سرد شدن هوا کاهش پیدا کرده است.
وی به انجام ۱۴۴هزارو ۷۴۲ مورد آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی از ابتدای همه‌گیری اشاره کرد و افزود: از بین این نمونه‌ها تاکنون ۴۸هزار و ۷۹۶ مورد مثبت بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه