77 درصدمتقاضیان ودیعه مسکن، ناکام از دریافت تسهیلات

77 درصدمتقاضیان ودیعه مسکن، ناکام از دریافت تسهیلات

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: وام ودیعه مسکن ویژه اجاره‌نشین‌ها از ابتدای امسال تاکنون به 22/5 درصد از متقاضیان در این استان پرداخت شده است.


محمدعلی منصوری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۴۷۷ متقاضی در خراسان رضوی وام ودیعه مسکن به میزان ۷۸۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان از بانک‌های استان دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: در مجموع امسال ۶۱ هزار و ۹۳۸نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در خراسان رضوی نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۱ نفر حائز شرایط دریافت وام نبودند؛ اما وام ودیعه به بقیه متقاضیان تعلق گرفته و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر وام را دریافت کرده و بقیه در نوبت دریافت هستند.
منصوری اظهار کرد: در مجموع از سهمیه امسال وام ودیعه مسکن خراسان رضوی میزان ۹۶۶ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان پرداخت شده و ۲۸ بانک استان در پرداخت این وام مشارکت داشته‌اند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برخی از بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان همکاری مناسبی دارند؛ اما برخی دیگر از بانک‌ها عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند که در صورت نیاز اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.
وی افزود: وام ودیعه مسکن برای هر متقاضی در کلانشهر مشهد ۷۰ میلیون تومان و برای بقیه شهرها ۴۰ میلیون تومان است که دوره بازپرداخت سه تا پنج ساله برای آن در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، افرادی که اجاره‌نامه‌شان منقضی شده باید دوباره در سامانه املاک و اسکان نام‌نویسی کنند؛ اما متقاضیانی که نام‌نویسی کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند، باید ظرف دو هفته برای تشکیل پرونده در بانک مورد نظر اقدام کنند، در غیر این صورت درخواست آنان از طریق بانک حذف می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه