طرح «حراجی سفر» از 15 دی تا پایان بهمن‌ اجرا می‌شود

طرح «حراجی سفر» از 15 دی تا پایان بهمن‌ اجرا می‌شود


​​​​​​​حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری طرح حراجی سفر ابراز امیدواری کرد این طرح در این برهه از سال موجب توسعه بازار گردشگری به‌ویژه در بُعد داخلی و افزون بر ثمرات اقتصادی موجب تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی شود.
وی با بیان اینکه «حراجی سفر» مشابه طرحی با عنوان جمعه‌های سیاه است که معمولاً در کشورها رواج دارد، گفت: بر اساس این طرح، در روزی خاص از هفته مثل جمعه بلیت تورها با قیمتی کمتر حراج می‌شود که بر همین اساس و با الگو گرفتن از این طرح، برخی دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به اجرای طرحی مشابه با عنوان «جمعه‌های نارنجی» کردند که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان ادامه داد: چندی پیش نیز دولت اجرای طرح حراجی سفر را پیشنهاد داد که با توجه به شرایط موجود درصدد ارائه بسته‌های سفری در بازار برآییم که بیشتر اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. این بسته‌های سفر در حوزه سفرهای داخلی و خارجی فعال خواهد شد و در این راستا با بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و… وارد مذاکره شده‌ایم.
رفیعی با بیان اینکه هم اکنون از لحاظ میزان تقاضا فصل کاهش تقاضا یا به اصطلاح «لو سیزن» محسوب می‌شود، تصریح کرد: معمولاً طرح‌های حراجی سفر یا جمعه‌های حراجی در فصول کم‌استقبال در زمینه گردشگری و با توجه به دیگر مؤلفه‌ها پیاده‌سازی و اجرا می‌شود و بر همین اساس با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت بنا شد در ایام نزدیک به برگزاری نمایشگاه گردشگری این طرح با هدف تحریک بازار تقاضا در حوزه گردشگری از 15 دی تا پایان بهمن اجرا شود.
این فعال بخش خصوصی گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه این انتظار وجود دارد که استان‌ها با تمامی ظرفیت و توان خود در این طرح ظاهر شوند تا بتوانند حداکثر بهره‌برداری فرهنگی و اقتصادی را به‌منظور عرضه و معرفی استان خود داشته باشند، تأکید کرد: پایه طرح حراجی سفر بر ارائه محصولات استانی استوار است و بر همین اساس نیز بیشترین تمرکز این طرح بر توسعه گردشگری داخلی خواهد بود.
وی با اشاره به رونق بسیار خوب گردشگری داخلی در نوروز و منتهی به تعطیلات عید فطر سال جاری بیان کرد: این امیدواری وجود دارد که با اجرای طرح حراجی سفر بتوانیم از فرصت پیش‌رو در تعطیلات 22 بهمن و اعیاد رجب و شعبانیه به نحوی استفاده کنیم که با رونق و توسعه گردشگری به استقبال تعطیلات نوروز سال آینده برویم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه