وجود 25 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در بیرجند

وجود 25 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در بیرجند


​​​​​​​مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان یک هزار و ۶۱ هکتار محلات هدف وجود دارد که حدود ۱۱۱ هزار نفر در آن سکونت دارند، گفت: بیش از نیمی از محلات آسیب‌پذیر استان در بیرجند قرار دارد که دارای  25 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم است.
وحید داعی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه خراسان جنوبی گسل‌های شناسنامه‌داری دارد، اظهار کرد: لرزه‌خیزی خراسان جنوبی غیر قابل انکار است که می‌طلبد بناهای غیرمقاوم، نوسازی شود و به بخش مسکن توجه ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور در کشور است و بیش از 50 درصد در پهنه خطرپذیری متوسط و بالا قرار دارد و گسل‌های فعالی از جمله گسل خضری دشت بیاض در استان داریم. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت بر ای احیای بافت‌های فرسوده گفت: این بسته‌ها به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده است. بنابراین بهانه‌ای برای بازسازی نکردن این واحدها باقی نمی‌ماند. داعی افزود: در بیرجند 27 پروژه بازآفرینی داشته‌ایم که  20 مورد آن کار شده و پنج مورد در دست اجراست که به لحاظ اعتباری نیاز به کمک داریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه