تعریض بزرگراه پیامبر اعظم(ص)پیش نیاز توسعه منطقه 10

شهردار در پاسخ به قدس عنوان کرد

تعریض بزرگراه پیامبر اعظم(ص)پیش نیاز توسعه منطقه 10


شهردار منطقه 10 مشهد با اشاره به اینکه ۳۵ سال از واگذاری اراضی مسکونی توسط دولت به شهروندان در قاسم‌آباد گذشته و تعداد کمی از اراضی به پروژه خدماتی تبدیل شده است، عنوان کرد: از دولت می‌خواهیم زمین‌هایی را که نمی‌تواند در آن سرمایه‌گذاری داشته باشد، به ما واگذار کند تا شهرداری با امکانات خود آن‌ها را مورد استفاده مردم قرار دهد.
سعید اکبریان در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه زمین خالی متعلق به بخش خصوصی در این منطقه نداریم، افزود: منطقه در حال پوست‌اندازی و بازسازی است و در حال رایزنی برای اختصاص زمین‌های بدون استفاده به حوزه بهداشت، درمان و فرهنگ هستیم.
شهردار منطقه 10 با اشاره به اینکه ۴۳ درصد ورودی‌ها به شهر مشهد از محدوده این منطقه انجام می‌شود و اینجا ۱۰درصد جمعیت شهر را دارد، در پاسخ به پرسش قدس در خصوص سرانجام تعریض بلوار خاتم‌الانبیا و تردد بالای این منطقه با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه محرک توسعه در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اجرای آیلند جانبی یعنی جداکننده تندرو از کندرو است، گفت: چنانچه این اتفاق رخ دهد، اگر تحصیل املاک را دیرتر هم انجام دهیم مشکلی ایجاد نمی‌‌شود.
سعید اکبریان افزود: در حال حاضر این جداسازی مصوب و کار آغاز شده که 4 کیلومتر آن امسال به پایان می‌رسد و سال آینده هم به همین میزان انجام خواهد شد. وی ادامه داد: برای تعریض، از جانب شهرداری مشکلی وجود ندارد و 500 میلیارد تومان هم اعتبار برای این کار تخصیص داده است؛ اما مالکان در این منطقه بیشتر کارخانه‌داران متمول هستند که هیچ کار صنعتی انجام نمی‌دهند. نه با کسی شریک می‌شوند و نه عقب‌نشینی می‌کنند؛ اما در حال رایزنی و توافق با آن‌ها هستیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص شلوغی ایستگاه‌سوار میثاق در ایام خاص با بیان اینکه مشکل اصلی در محدوده بولوار خادم‌الشریعه وجود دارد، افزود: اگر سه‌راه خادم‌الشریعه به پایانه میثاق انتقال پیدا کند، در ایام خاص مثل نوروز و دهه‌پایانی صفر با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

خبرهای یک خطی
 ساماندهی کال زرکش به پیشرفت ۷۰ درصد رسیده و در صورت مساعد بودن هوا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
 با تشدید نظارت‌ها بام‌فروشی کاهش یافته و برای جلوگیری از این پدیده به محض اسکلت‌سازی، رأی قلع را اجرا می‌کنیم.
  نمی‌توان به بهای بیکاری مردم، مشاغل مزاحم را 100درصد منتقل کرد؛ اما چند محدوده برای این مشاغل تعریف شده است. اگر هر کدام از این مجتمع‌ها ۱۰ تا ۱۵ شغل را پوشش دهند، مشکل در حد قابل قبولی حل می‌شود.
 ساخت و سازغیر مجاز در محله امام هادی(ع)، یک معضل رایج بوده که از سال گذشته نظارت به شدت افزایش یافته است. برای هزار و 600 فقره رأی گرفتیم که هزار رأی جریمه و۶۰۰ رأی قلع بوده و تاکنون ۳۰۰ مورد اجرا شده است.

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه