بی‌توجهی نظام آموزشی به اندیشه نونهالان و نوجوانان

بی‌توجهی نظام آموزشی به اندیشه نونهالان و نوجوانان


​​​​​​​نماینده ولی ‌فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: نظام آموزشی به تفکر و اندیشه نوجوانان و نونهالان توجهی ندارد در حالی که دشمن با تبلیغات گسترده به دنبال گمراه کردن فرزندان ماست. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در فرهنگ دینی و روایات، معلم، استاد و برخی از مقامات سیاسی جایگاه پدری دارند. بر اساس روایات اگر این افراد مسائل اصلی در تربیت و تفکر انسان را مد نظر قرار ندهند، در حق جوان ظلم کرده‌اند.
عبادی با اشاره به اینکه انسانی که پایگاه فرهنگی نداشته باشد، آسیب‌پذیر است، گفت: این خلأهای فرهنگی بعدها در جامعه خود را نشان می‌دهد. در برخی از کشورها برای پیشگیری و معالجه، تنها موضوعات جسمی را در نظر می‌گیرند در حالی که مسائل فرهنگی و روحی - روانی نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بیماری، تنها به مشکلات جسمی خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: بیماری روانی و فکری نیز باید بر اساس نظر متخصص درمان شود. انسان، تَک بعدی نیست بلکه از جسم، روح و تفکر تشکیل شده است.
وی یادآور شد: اصل در انسان، فکر و اندیشه او است و  انسان‌ها باید از لحاظ فکری اقناع شده و آسیب‌های آنان در این حوزه مرتفع شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: متأسفانه در حوزه اقناع فکری جوانان نه خانواده و نه آموزش و پرورش و… کار جدی نکرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ابزار دشمن، دروغ و فریب و ریاکاری است، ادامه داد: ما نتوانسته‌ایم حقیقت وقایع و ماجراها را به فرزندانمان منتقل کنیم و دشمن با تبلیغات به کمک 4 هزار اتاق فکر به دنبال گمراه کردن فرزندان ماست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه