۱۷۳ اخطار مصرف گاز به اداره‌های خراسان جنوبی

۱۷۳ اخطار مصرف گاز به اداره‌های خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در راستای پایش ادارات، ۱۷۳ اخطار به دستگاه‌هایی که مصرف بیش از استاندارد داشته‌اند، داده شد و گاز یک اداره در سربیشه هم قطع شده است.


​​​​​​​به گزارش مهر، رحمان محمودی در ستاد مصرف انرژی استان با بیان این خبر اظهار کرد: با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز، با مدرسه‌ها و اداره‌ها مکاتباتی انجام داده‌ایم و تاکنون بیش از ۶۰۰ موتورخانه را رایگان عایق‌بندی کرده‌ایم که این کار سبب کاهش حدود ۱۲درصدی مصرف گاز شده است. وی با اشاره به اینکه کار پژوهشی در صنایع با هدف کاهش مصرف گاز در حال انجام است، گفت: با انتخاب «همیار انرژی» در مدرسه‌ها و اعزام سفیر انرژی به همه روستاها اقدام‌هایی برای کاهش مصرف گاز در حال انجام است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۹۱ روستا و اکنون هزار و ۶۰۷ روستای استان گازکشی شده و مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری در خراسان جنوبی افزایش یافته است.
محمودی افزود: برای خرید بخاری‌های برقی اقدام شده است تا اگر با قطع گاز مواجه شدیم، بخاری‌های برقی در اختیار مردم قرار گیرد. به گفته وی ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و 4/99 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و مصارف شهری ۳۰ درصد و مصارف روستایی استان ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مصارف خانگی، تجاری، عمومی و سایر در مجموع ۳۰درصد افزایش یافته است، گفت: مصارف عمده صنعتی ۲۰ درصد، حمل و نقل ۱۱ درصد، گروه سیمان و فولاد بدون افزایش و گروه نیروگاهی 3درصد افزایش مصرف گاز داشته‌اند. مدیر عامل شرکت گاز گفت: پیش از شهریور سال جاری از صنایع و کارخانه‌ها خواسته‌ایم که مخازن خود را پر از سوخت برای استفاده در مدت یک ماه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه