جام طلایی در دستان مسی

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد

جام طلایی در دستان مسی

ماریوکمپس، دیه‌گو آرماندومارادونا، لیونل مسی و رسیدن دوباره طلا به سرزمین نقره.  از 1978 تا 1986 و 2022 .از اشک‌های مارادونا تا اشک‌های مسی. قلب‌های آبی و سفیدی که در 1990 ایتالیا و 2014 برزیل شکستند. در تمام این سال‌ها همیشه آن‌ها آرزوی بوسه بر جام را داشتند تا سرانجام خورشید برای سومین بار روی پرچم آبی و سفیدشان در قطر طلوع کرد.


​​​​​​​جایی که آرژانتینی‌ها اتفاقاً با شکست شروع کردند.مسی اما یک تنه کشورش را که در نبود مارادونا خداوندگار فوتبالی نداشت به فینال رساند.فوتبال به مسی، به بازیکنی که با شعبده‌هایش به فوتبال زندگی داده یک قهرمانی بدهکار بود.همین هم شد که به دراماتیک‌ترین شکل ممکن جام طلایی‌اش را به مسی داد. دیشب ماراتن 120 دقیقه‌ای جام جهانی در ضیافت پنالتی‌ها به سود آرژانتین تمام شد تا خروس‌ها دو ستاره‌ای باقی بمانند. فرانسه با هت‌تریک ام‌باپه در شیرینی این قهرمانی برای آرژانتینی‌ها سنگ تمام گذاشت. سربازان دشان چند بار در بازی کامبک زدند تا یکی از زیباترین فینال‌های جهان در قطر را نقش بزنند. دیشب سورمه‌ای پوشان فرانسوی مقابل آبی و سفیدپوشان آرژانتین در آخرین مسابقه از جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه لوسیل با قضاوت شیمون مارچینیاک از کشور لهستان مقابل هم صف‌آرایی کردند. شاگردان لیونل اسکالونی در نیمه نخست مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و با پاس‌کاری‌های متوالی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند. آنخل دی‌ماریا در دقیقه 23 موفق شد از عثمان دمبله پنالتی بگیرد و لیونل مسی پنالتی بدست آمده را به گل تبدیل کرد. پس از گل مسی، نمایش تهاجمی آرژانتینی‌ها ادامه پیدا کرد.بازیکنان تیم ملی آرژانتین با یک حرکت سرعتی و تماشایی توانستند در دقیقه 36 توسط آنخل دی‌ماریا به گل دوم برسند. دیدیه دشان در دقایق پایانی نیمه اول دو تعویض تهاجمی انجام داد، اما روند بازی تغییری نکرد.آنچه بیش از هر آماری در پایان نیمه اول عجیب به نظر می‌رسید تعداد ضربات به توپ (Touch) شاگردان دشان در محوطه جریمه تیم ملی آرژانتین بود که درنهایت تعجب عدد صفر مقابل این آمار به ثبت رسیده بود. 
آلبی سلسته با قلبش نیمه دوم را شروع کرد و خروس‌ها با ذهنشان برای جبران گل های خورده وارد زمین شدند. تعویض‌های خوب دیدیه دشان سبب شد ورق بازی به سود خروس‌ها برگردد. 
کیلیان ام‌باپه در فاصله دو دقیقه توانست با دو گل نتیجه بازی را به تساوی کشاند. شاگردان اسکالونی در وقت‌های اضافی بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 109، لیونل مسی موفق شد آرژانتین را پیش بیندازد، اما برتری 3 بر 2، نتیجه پایانی مسابقه نبود و کیلیان ام‌باپه در دقیقه 118 موفق به کسب ضربه پنالتی به سود فرانسه شد و خود این ضربه را به گل تبدیل کرد تا هت‌تریک خودش در مسابقه را تکمیل کند و بازی را باردیگر به تساوی بکشاند تا در پایان 120 دقیقه رقابت جذاب و نفسگیر، دو تیم با تساوی 3-3 به استقبال ضربات پنالتی بروند.آرژانتین در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و لیونل مسی علاوه بر کسب توپ طلا به رؤیای بزرگ خود که فتح جام جهانی بود، رسید.کفش طلا هم به ام‌باپه با هشت گل رسید و دروازه‌بان آرژانتین هم عنوان بهترین گلر جام را از آن خود کرد.

خبرنگار: جواد رستم زاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه