وحدت برای رسیدن به «حکمت رضوی»

وحدت برای رسیدن به «حکمت رضوی»


​​​​​​​دکترنعمت‌الله فیروزی درباره ضرورت پیشگامی آستان قدس رضوی در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه می‌گوید: امروزه آستان قدس نه تنها نیازمند توجه بیشتر به وحدت حوزه و دانشگاه است بلکه باید الگو، نماد و نشانه مناسبی برای کشور و جهان اسلام و جهان تشیع در این زمینه باشد. در همین مسیر نیاز است به مرجعیت علمی و معنوی فکر کند و نباید تنها در سطح کشور یا جهان تشیع باقی بماند بلکه به عنوان یک مرجعیت علمی در جهان اسلام باید مطرح باشد. 
نقطه عزیمت و نقطه حساس در این امر، شناخت و معرفی دقیق و جامع از وجود مقدس حضرت رضا(ع) است. یعنی باید بیش از پیش به شناخت معارف و حقایق آموزه‌های رضوی بپردازیم تا بتوانیم این حقایق را به جهان معرفی کنیم.
وظیفه نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی در آستان قدس رضوی با وجود ظرفیت‌هایی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه‌علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(ع)، مدارس بنیاد فرهنگی رضوی و... در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه و با تکیه بر معرفی و شناساندن ابعاد شخصیت علمی و معنوی حضرت رضا(ع) به عنوان سرآمد و قله این الگو، ارائه الگوی صحیح و نماد درست از نوع مدیریت بشری در ساحت‌های مختلف اجتماعی، دینی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و... است.
 پس به طورخلاصه باید تأکید کنیم در آستان قدس رضوی باید به دنبال اشتراک و هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه باشیم تا به موضوع مهمی یعنی حکمت برسیم.
این حکمت، یعنی علم و دانشی که حق و درست است و در آن خلل، سستی، ایراد و اشتباهی راه ندارد و در آستان قدس رضوی تجلی این موضوع باید رسیدن به گفتمان مهم یعنی «حکمت و معارف رضوی» باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه