برخورد با مدیرانی که ترک‌فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

برخورد با مدیرانی که ترک‌فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با ترک فعل برخی مدیران که تضییع حقوق بیت‌المال را فراهم کرده‌اند، برخورد می‌شود.


غلامعلی صادقی در هفتاد و نهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی که در مجتمع قضایی ولایت مشهد برگزار شد، بر استمرار حمایت‌های دستگاه قضایی از مسئولان توانمند، دلسوز و کارآمد و همچنین برخورد با ترک فعل برخی مدیران که موجبات تضییع حقوق بیت‌المال را فراهم آورده‌اند، تأکید کرد.
وی افزود: هرچند اقدامات مثبتی در چارچوب شورای حفظ حقوق بیت‌المال در زمینه رفع تصرفات و همچنین پیشگیری از تصرفات جدید اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده؛ اما تا رسیدن به حد مطلوب، تلاش‌ها باید به صورت جهادی و مجدانه توسط مسئولان و نهادهای ذی‌ربط در مشهد و شهرستان‌ها ادامه پیدا کند.
صادقی تصریح کرد: تمام اقدامات مدیران و مسئولان باید مبتنی بر موازین قانونی بوده و در این راستا اقدامات پیشگیرانه باید سرلوحه کار حافظان منافع عمومی قرارگیرد.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها باید به عنوان نماینده دستگاه قضایی در شهرستان‌ها در کنار سایر دستگاه‌ها با دقت در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات از جمله جلوگیری از تضییع و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اقداماتی نیز در اجرای بخشنامه رئیس‌قوه‌قضائیه با رویکرد برخورد با ترک فعل مدیران انجام شده و هم اکنون پرونده‌هایی در این زمینه و در راستای مبارزه با مفاسد در دست تحقیق و رسیدگی است .
به گزارش تسنیم، محمدحسین درودی؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: حفظ بستر رودخانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با تلاش‌های صورت گرفته در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال، میزان قابل توجهی از تصرفات غیرقانونی در بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده و این روند با قدرت ادامه خواهد یافت.
اجرای قوانین مربوط به طرح‌های قانونی درخصوص روستاها باید با جدیت توسط مسئولان امر دنبال شود؛ چراکه اجرای دقیق قانون از بروز تخلفات و جرایم پیشگیری می‌کند. 
درودی گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل رعایت نکردن قوانین بوده و همین نکته اهمیت توجه بیش از پیش مدیران و مسئولان به اجرای قانون را به خوبی روشن می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه