احیای 237 قنات در خراسان جنوبی

احیای 237 قنات در خراسان جنوبی


​​​​​​​مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش از سفر استانی اعتبارات مرمت قنوات در قالب اوراق سه ساله بود که با پیگیری مسئولان استانی و دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی اعتبارات نقدی نیز تخصیص یافت.
اکبر محمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنوات مصوب شد که از این محل ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرد و تاکنون منجر به مرمت و بازسازی بیش از ۲۳۷ رشته از قنات‌های استان به طول ۶۹ کیلومتر شده و این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد در حال انجام است.
وی ادامه داد: بیش از 8هزار رشته قنات در استان داریم و در حال شناسایی و شناسنامه‌دار کردن بقیه قنات‌ها هستیم و تاکنون اطلاعات مکانی 7هزار و ۳۰۰رشته قنات در خراسان جنوبی ثبت و شناسنامه‌دار شده است.
محمدی گفت: طول قنات‌های استان در مجموع 4هزار کیلومتر است که نزدیک به ۳۰ درصد آن احیا و مرمت شده و مابقی نیازمند مرمت است، تاکنون بیش از 3هزار و ۶۰۰رشته قنات در خراسان جنوبی دست‌کم یک مرتبه مرمت شده و حدود هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنات‌ها تا سال ۱۴۰۵ نیاز است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه