شناسایی هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

شناسایی هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل


​​​​​​​معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شدند که با طرح مدرسه‌محوری درصدد جذب آن‌ها هستیم. حسین رسولی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این دانش‌آموزان، گروه سنی کمتر از ۱۰ تا ۱۱ سال را شامل می‌شوند که بیشتر آن‌ها در حاشیه شهرستان بجنورد مستقرند.
عمده علت بازماندگی آن‌ها از تحصیل، فوت سرپرست خانواده و کودکان کار است.
وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان طی 5/1 تا ۲ سال در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم آموزش دیده و در نهایت با دریافت مدرک پایان دوره ابتدایی می‌توانند در دوره متوسطه ادامه تحصیل بدهند.
رسولی عنوان کرد: به طور میانگین برای آموزش هریک از این دانش‌آموزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که سوادآموزی تنها توانایی تأمین کتاب و نوشت‌افزار آن‌ها را به صورت رایگان دارد و اینجاست که خیران باید وارد میدان شوند و از این کودکان حمایت مالی کنند. وی بیان کرد: این میزان هزینه و آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، نگاه ویژه نیکوکاران چه در تأمین اعتبار و چه در آموزش را می‌طلبد. معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: محدودیت زمانی برای آموزش این کودکان وجود ندارد و به محض شناسایی، در کلاس درس حاضر و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹هزار معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و بقیه متوسطه هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه