«هنرمند واحد 5»؛ روایتی از زندگی حبیب‌الله صادقی

در گفت‌وگو با کارگردان مطرح شد

«هنرمند واحد 5»؛ روایتی از زندگی حبیب‌الله صادقی

مستند نیمه‌بلند با نگاهی به زندگی هنرمند فقید حبیب‌الله صادقی، به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه‌کنندگی حسین نشاطی در نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به نمایش درآمد.  


​​​​​​​حجت‌الاسلامی درباره دلایل ساخت این مستند به خبرنگار ما گفت: مرحوم صادقی از بنیان‌گذاران حوزه هنری بود و از لحظه‌ای که خبر درگذشت ایشان را شنیدیم این وظیفه بر عهده حوزه هنری مفروض بود که حتماً به این هنرمند پرداخته شود و به دلیل ارتباطی که با ایشان به واسطه حرفه روزنامه‌نگاری‌ داشتم این فرصت برایم فراهم شد تا ساخت این مستند را بر عهده بگیریم. 
این کارگردان با بیان اینکه ترکیب ایمان، وطن و هنر در درون مرحوم صادقی به یک همزیستی و هم‌افزایی رسیده بود، افزود: «هنرمند واحد5» ادعایی ندارد که یک زندگی‌نامه کامل را به تصویر کشیده بلکه فعالیت هنری این هنرمند فقید را از نوجوانی تا پایان عمر روایت کرده است. ما برای رسیدن به این مقصودو به همین بهانه سراغ جمعی از دوستان، همکاران و شاگردان مرحوم صادقی رفتیم و با 23نفر از هنرمندان شاخص گفت‌وگو کردیم.
حجت‌الاسلامی که نخستین حضورش در جشنواره سینما حقیقت را به عنوان فیلمساز تجربه می‌کند، سینما حقیقت را رویدادی می‌داند که با برگزاری حرفه‌ای توانسته به سطح قابل قبولی برسد. وی با بیان اینکه «هنرمند واحد5» در بخش غیرمسابقه پذیرفته شده بر حضور هنرمندان در این رویداد تأکید کرد و گفت: به عقیده من مستندسازانی که متقاضی حضور در جشنواره می‌شوند افرادی حرفه‌ای هستند که تلاش می‌کنند علاوه بر روایت مستند، اثرشان از جنبه هنری هم از قدرت و قوام خوبی برخوردار باشد و به همین جهت تصورم این است که ما در یک رقابت جدی شرکت می‌کنیم. همه این سال‌ها جذابیت جشنواره هم همین بوده و سال‌هایی که با فراغ بال با آن برخورد شده مخاطب هم بیشتر لذت برده و فکر می‌کنم امسال هم در سطح خوبی برگزار می‌شود.

خبرنگار: کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه