واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع خارجی

واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل برای اتباع خارجی


​​​​​​​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیرایرانی در استان خبر داد.
شایسته گفت: برنامه تکمیلی فلج اطفال، سرخک و سرخجه اتباع غیرایرانی در افراد زیر ۱۵سال، غربالگری بیماری سل در اتباع خارجی بالای ۱۲سال و همچنین تکمیل واکسیناسیون کووید۱۹ در گروه‌های هدف از ابتدای دی در منطقه زیر پوشش دانشگاه همزمان با ۲۷ دانشگاه دیگر در سطح کشور اجرا می‌شود.
او افزود: با اجرای این برنامه حدود ۴ هزار و ۴۶۵ فرد زیر ۱۵ سال اتباع خارجی واکسینه و حدود ۱۱ هزار و ۹۷۶ نفر از اتباع بالای ۱۲ سال از نظر ابتلا به بیماری سل بررسی می‌شوند.
شایسته ادامه داد: اتباع ایرانی که در این مناطق با اتباع غیرایرانی زندگی می‌کنند نیز در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: ضعف پوشش واکسیناسیون در کشور‌های همسایه و همچنین پایین بودن پوشش واکسیناسیون کودکان اتباع غیرایرانی نسبت به کودکان ایرانی سبب پرخطر بودن این گروه از نظر ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک و فلج اطفال شده است و همچنین وجود سوءتغذیه خطر عوارض بیماری را در این کودکان بالا می‌برد.
او بیان کرد: امسال به دنبال طغیان بزرگ سرخک در کشور افغانستان مواردی از این بیماری به کشور ایران منتقل شده و دستاورد ارزشمند حذف بیماری سرخک در کشور را مورد تهدید قرار داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه